شناسهٔ خبر: 52245071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان:

محورهای "توسکستان، خوش‌ییلاق و جنگل گلستان" مسدود شد

میقانی گفت: اکنون محورهای توسکستان و خوش ییلاق به استان سمنان و جنگل گلستان به علت کولاک برف و شدت بارش مسدود است که پس از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به بارش برف و باران در سراسر استان اظهارداشت: براساس هشدارهای نارنجی هواشناسی گلستان، از عصر دیروز سامانه دیگری از برف و بارش وارد استان شد که بارش بین 10 تا 70 سانتی‌متری را برای محورهای کوهستانی درازنو، توسکستان ، دهنه محمد آباد علی‌آباد، اولنگ رامیان، خوش ییلاق آزادشهر، محور جنگل گلستان و همه محورهای کوهستانی استان برف باریده است.

وی افزود: قبل از آغاز بارش‌ها، راهداران و اکیپ‌های راهداری و ترابری و همچنین نیروهای فنی و پشتیبانی ستادی و شهرستان در راهدارخانه‌ها مستقر شده و با آغاز بارش‌ها نیز در طول راه‌ها مشغول نمک‌پاشی و برفروبی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای زمستان امسال 10 هزارتن شن و نمک خریداری و در سیلوهای راهدارخانه ها دپو شده که برای برف‌روبی‌ها استفاده می‌شود و در صورت نیاز مازاد شن و نمک تهیه خواهد شد.

میقانی تصریح کرد: 168 دستگاه انواع  ناوگان راهداری، سنگین ، نیمه سنگین ، سبک و تجهیزات راهداری برای راهداری زمستانه 1400 آماده شده است و از ناوگان بخش خصوصی نیز به تعداد 8 دستگاه نیز به صورت اجاره‌ای امسال بهره‌مند هستیم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان، اکنون محورهای توسکستان و خوش ییلاق به استان سمنان و جنگل گلستان به علت کولاک برف و شدت بارش مسدود است که پس از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می‌شود و در بقیه محورهای کوهستانی هم تردد حتما با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما