شناسهٔ خبر: 52244995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توقف موقت تزریق آسترازنکا در مشهد به علت کمبود آن است

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌ رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توقف موقت تزریق واکسن آسترازنکا در مشهد به علت کمبود آن است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد پهلوان کاشی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیر تامین واکسن آسترازنکا هستیم، هر چند به زودی گروههای سنی مشمول این واکسن بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر خواهند کرد.
وی به مردم توصیه کرد در شرایط کنونی از واکسن‌های داخلی از قبیل اسپایکوژن و پاستاکووک به عنوان دز سوم در کنار واکسن برکت و سینوفارم استفاده کنند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌ رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم برای کنترل موج ششم شیوع کرونا و پیشگیری از تبعات آن از تزریق دز سوم واکسن کرونا غفلت نکنند.
وی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دز اول، حدود ۸۳ درصد دز دوم و ۲۲ درصد افراد واجد شرایط نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

دکتر پهلوان افزود: در حال حاضر ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که این تعداد طی روزهای گذشته روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان نیز به ۱۲۶ نفر افزایش یافته که ۱۰۰ نفر آنان در  آی.سی.یو بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی بستری هستند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در این استان دیروز ۲۰۲ نفر گزارش شد که این تعداد روزانه در حال افزایش است.
وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه نیز همچنان رو به افزایش است بطوریکه این تعداد دیروز به حدود هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی سه شهرستان از نظر کرونا در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷ شهرستان در  وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۳۵۶ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۱۲ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶ دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۸ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۰ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۸۶ دُز رسیده است.

نظر شما