شناسهٔ خبر: 52244934 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درسی فراموش‌نشدنی که محمود پاک‌نیت از خسرو شکیبایی گرفت

محمود پاک‌نیت که در چند کار از جمله سریال «روزی روزگاری»، هم‌بازیِ خسرو شکیبایی بوده است، از افتادگی این بازیگر گفت و این‌که با وجود سرشناس بودن، هیچ‌گاه خودش را برای دیگران نمی‌گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود پاک‌نیت، بازیگر تئاتر و تلویزیون، در برنامه «چهل تیکه» که روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، مقابل محمدرضا علیمردانی نشست و از خاطره‌ها و تجربه‌های خود گفت که بخشی از آن، به زنده‌یاد خسرو شکیبایی اختصاص داشت.

او با اشاره به سریال «روزی روزگاری» با کارگردانی امرالله احمدجو که در آن با خسرو شکیبایی هم‌بازی بوده است، گفت: «این سریال، اولین تجربه کارم با خسرو شکیبایی بود. فقط یک سکانس با هم بازی داشتیم؛ بقیه بازی‌های‌مان جدا جدا بود. من از او بسیار یاد گرفتم. اصلاً از آدم‌هایی نبود که بخواهد خودش را برای کسی بگیرد. آن زمان که این سریال را بازی کرد، آدم مطرحی بود.»

این بازیگر افزود: «درباره نقش من دلهره عجیبی داشت و به احمدجو گفته بود چه کسی آن را بازی می‌کند. تمام آدم‌های قصه برایش مهم بودند، کل کار و تمام عوامل برایش مهم بودند. در یکی از سکانس‌ها وقتی از اسب پیاده شدم، یک دفعه کسی از پشت من را بغل کرد، دیدم آقای شکیبایی است. گفت من امروز یک بازیِ بیابانی دیدم. این جمله برایم خیلی ارزشمند بود. ما جوان‌تر بودیم و او پخته بود. در آن چهار ماه و نیم فهمیدم که آدم‌ها هیچ وقت نباید برای دیگران خودشان را بگیرند.»

پاک‌نیت درباره آخرین کار مشترک با خسرو شکیبایی هم توضیح داد: «کار دیگری به نام «سرزمین خورشید» با هم کردیم. کار دیگری هم به نام «دل شکسته» با هم داشتیم. در «دل شکسته» خیلی بیمار بود. حتی راه رفتن هم برایش سخت بود. این آخرین همکاری ما با هم بود. قرار بود شکیبایی بیاید و بگوید که ۱۰ شب است که یک نفر به خواستگاری دخترم می‌آید و .... کار تمام شد و این جمله را گفت. خودش می‌گفت این جمله را خوب نگفتم و باید دوباره بگویم. اما کار تمام شد و همان جمله را روی فیلم گذاشتند. شکیبایی هیچ‌وقت خودش را برتر از دیگران نمی‌دانست. متاسفانه برخی از عزیزان خودشان را غول می‌دانند.»

۵۷۵۷

نظر شما