شناسهٔ خبر: 52244896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابتلا ۱۵ دانش‌‌آموز به اومیکرون در زبرخان

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان زبرخان از ابتلای ۱۵ دانش‌آموز مشکوک به سویه اومیکرون دریک دبیرستان شهرخرو شهرستان زبرخان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حامد سلیمانی مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان زبرخان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: درصد واکسیناسیون در زبرخان از متوسط استانی و کشوری بالاتر بود.  اما به دنبال عادی‌انگاری و قدرت سرایت پذیری اومیکرون شاهد روند تصاعدی پیک ششم کرونای اومیکرون هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان زبرخان ادامه داد: هفته گذشته تست اومیکرون یکی از معلمین دبیرستان پسرانه‌ در شهر خرو زبرخان مثبت شد‌. از این رو دانش‌آموزان کلاسی که این معلم تدریس می‌کرد را غربالگری کردیم و متاسفانه از ۲۸ دانش‌آموز ۱۵ نفر مشکوک به اومیکرون بودند. البته هنوز نتیجه کامل آزمایش اعلام نشده، اما علائم دانش‌آموزان  مشکوک به اومیکرون است. به همین دلیل کل دبیرستان تعطیل شده است. 
سلیمانی با بیان این که اطرافیان دانش‌آموزان مشکوک به اومیکرون هم مورد غربالگری و قرنطینه قرار گرفتند، افزود: بعد از گذشت ۲ ماه که هیچ فوتی به دلیل کرونا نداشتیم، اولین مرگ ابتلا به کرونا در زبرخان اتفاق افتاد، که فرد فوت شده تنها یک دوز تزریق واکسن را انجام داده بود. 
وی تصریح کرد: ویروس اومیکرون در حال چرخیدن در زبرخان است و با توجه به این که قدرت سرایت‌پذیری اومیکرون نسبت یه سویه‌های قبلی کرونا بسیار بیشتر است، تعداد مبتلایان بیشتر از این تعداد است. وضعیت زبرخان در چند هفته آینده قرمز خواهد شد‌.

سلیمانی تاکید کرد: در روزهای اخیر با افزایش مبتلایان سرپایی و موارد بستری، شاهد روند تصاعدی پیک ششم کرونای امیکرون هستیم. از این رو شهروندان باید دوره واکسیناسیون را کامل کرده، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را با جدیت رعایت کنند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

برچسب‌ها:

نظر شما