شناسهٔ خبر: 52244818 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهان نژادیان :

پهلوگیری ۵۹ کشتی حامل غلات در بندر امام خمینی (ره) / موجودی کالاهای اساسی در کشور مطلوب است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۵۹ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل غلات در ۱۰ ماه نخست امسال در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - امید جهان نژادیان می‌گوید:  این کشتی‌ها حامل بیش از ۳ میلیون تن غلات به ویژه گندم بودند که در یک عملیات منظم و برنامه ریزی شده تخلیه و به انبار‌ها و سیلو‌های استان‌های مختلف کشور حمل شده‌اند.

او با اشاره به شیب تند ورود کالا‌های اساسی به کشور به خصوص غلات از طریق بندر امام خمینی (ره) گفت: تسریع در صدور مجوز و تخصیص تجهیزات مناسب برای تخلیه کالا‌های وارداتی یک ضرورت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  موجودی کالا‌های اساسی در کشور مطلوب است و   در ماه‌های آینده میزان قابل توجهی از کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد خوزستان خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول  برای تسریع در صدور مجوز‌های بهداشتی، استاندارد و گمرک، نشست‌های زیادی برگزار شده و امید است در فرصت پیش رو بتوان با توجه به اهمیت ورود کالا‌های اساسی به کشور تسهیل روادید و صدور مجوز‌ها شتاب بهتری بگیرد.

جهان نژادیان با مهم ارزیابی کردن تخصیص تجهیزات مناسب بندری برای تخلیه کالا‌های اساسی گفت: با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب می‌توانیم علاوه برنامه ریزی برای حمل کالای یکسره میزان قابل توجهی از کالا‌های وارد شده را درطول شبانه روز به دورترین نقاط ایران ارسال کنیم.

او می‌گوید:  با توجه به تجربیات ارزشمند و ایجاد بستر‌های مناسب  از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در بندر امام خمینی (ره) امکان تخلیه روزانه ۱۵ هزار تن کالا برای هر کشتی وجود دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا با هم اندیشی و هم افزایی بین بخشی، علاوه بر موافقت و همراهی، آهنگ ورود و تخلیه کالا‌های اساسی دراستان را به صورت چشم گیری افزایش دهیم.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی وغلات) ازطریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

براساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۱۱ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ی

نظر شما