شناسهٔ خبر: 52244643 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

افزایش بی‌سابقه ذخایر طلا و ارز روسیه

تسنیم

داده های بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که ذخایر بین المللی این کشور در یک هفته ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به رقم بی سابقه ۶۳۹.۶ میلیارد دلار تا ۲۱ ژانویه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، داده های بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که ذخایر بین المللی این کشور در یک هفته 1.4 میلیارد دلار افزایش یافته و به رقم بی سابقه 639.6 میلیارد دلار تا 21 ژانویه رسیده است.

بر اساس این گزارش، در پی خرید ارزهای خارجی تحت یک قانون مالی که مستلزم صرف درآمد مازاد در ارزهای خارجی است، ذخایر این بانک 0.2 درصد افزایش یافته، اما تا حدی با روند منفی بازار این امر خنثی شده است.

ذخایر بین‌المللی روسیه که دارایی‌های خارجی با نقدینگی بالایی هستند و توسط بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل صندوق‌های ارزی، حق برداشت ویژه در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و طلای پولی است.

این در حالی بود که این بانک سطح هدف ذخایر بین المللی 500 میلیارد دلاری را برای خود در نظر گرفته بود. روسیه برای اولین بار در سال 2008 با 598 میلیارد دلار از این آستانه عبور کرد.

در سال‌های بعد، ذخایر این کشور در چندین نوبت کاهش یافت. در سال 2015 یعنی پس از بحران قیمت نفت در سال 2014، این ذخایر به 356 میلیارد دلار رسید اما از آن زمان تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما