شناسهٔ خبر: 52244518 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طرز تهیه کوفته گل‌کلم | فوت و فن درست کردن میت‌بال گل‌کلم

کوفته گل کلم یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار فصل زمستان است که با شیوه‌های متنوعی درست می‌شود؛ در این مطلب با شیوه ساده و راحت طرز تهیه کوفته گل کلم آشنا می‌شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از چی‌شی، کوفته گل کلم یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار فصل زمستان است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته گل کلم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گل کلم  ۱ عدد متوسط

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

آرد گندم ۱/۲ لیوان

آرد سوخاری ۱ لیوان

جعفری ۱ دسته

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته گل‌کلم | فوت و فن درست کردن میت‌بال گل‌کلم

طرز تهیه کوفته گل کلم

مرحله اول

برای تهیه کوفته گل کلم مجلسی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه یک قاشق چای‌خوری نمک به آب جوش اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، گل کلم را به صورت گل‌های کوچک خرد کرده و به خوبی می‌شوییم. در ادامه گل کلم‌ها را به آب جوش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بافتشان نرم شده و به طور کامل بپزند.

مرحله سوم

در این مرحله گل‌کلم‌ها را آبکش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی‌شان به طور کامل خارج شود. در ادامه گل کلم‌ها را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس با پشت چنگال به طور کاملا له می‌کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را رنده کرده و به همراه تخم مرغ، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه حاوی مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا بافتشان یکدست شود. در ادامه آرد سوخاری را کم‌کم اضافه کرده و به خورد مایه کوفته می‌دهیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به‌خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مواد بر می‌داریم و آن را به صورت گرد یا بیضی شکل می‌دهیم، سپس درون روغن سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوفته سرخ شد، آن را برمی‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا به همین صورت ادامه می‌دهیم تا مایه کوفته به طور کامل سرخ شود. در نهایت روغن اضافی کوفته‌ها را با دستمال حوله‌ای می‌گیریم، سپس آنها را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم.

نظر شما