شناسهٔ خبر: 52244401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله جنگنده‌های آمریکایی به منازل مسکونی در الحسکه سوریه

منابع سوری اعلام کردند جنگنده‌های آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت آنان به منازل مسکونی الحسکه حمله کردند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - جنگنده‌های آمریکایی به بهانه تعقیب داعشی‌های فراری از زندانی در محله «غویران» واقع در استان الحسکه سوریه، منازل مسکونی نزدیک به زندان صنعتی الثانویه را بمباران کرده و شبه نظامیان قسد که مورد حمایت آمریکا هستند به برخی از خانه‌ها یورش بردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، جنگنده‌های آمریکایی شش منطقه در نزدیکی زندان صنعتی و حومه شرقی محله غویران را بمباران کردند که موجب ویرانی‌های گسترده خانه‌های اطراف شد.

شاهدان عینی نیز تایید کردند که شبه نظامیان قسد با یورش بردن به خانه‌ها، تعدادی از اعضای آن‌ها را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بر اساس گزارش منابع سوری، نظامیان اشغالگر آمریکایی طی چند روز گذشته به بهانه تعقیب و گریز فراریان از زندان، ساختمان‌ها و تأسیسات مجاور زندان دوم صنعتی از جمله ساختمان‌های دانشکده اقتصاد، آمفی تئاتر‌های عمران و ساختمان واحد دانشگاه را بمباران کردند.

گاراژ وسایل نقلیه و مؤسسه نظارت‌های فنی نیز از حملات آمریکایی‌ها در امان نمانده و علاوه بر آن‌ها تعدادی از منازل مردم در محله‌های همجوار ویران و منجر به آواره شدن هزاران نفر از شهروندان که با ترس از دست دادن جان خود به سمت مرکز شهر و محله‌های امن فرار کرده‌اند، شده است.

پیش از این اعلام شده بود که درگیری‌های شدید میان عناصر گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده، ادامه یافته و طبق اعلام یک سازمان غیردولتی سوریه، طی چهار روز دست کم ۱۲۳ کشته بر جای گذاشته است. در همین راستا عمر رحمون، کارشناس سوری اعلام کرد اتفاقات اخیر در الحسکه فیلمی هالیوودی با بازی پنتاگون و داعش است.

صبح امروز نیز دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو نگران حملات بی رویه آمریکا به سوریه و تلفات گسترده غیرنظامیان است.

انتهای پیام/

نظر شما