شناسهٔ خبر: 52242833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:احیای تالاب انزلی برای دولت اولویت دارد

انزلی - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه طرح احیای تالاب انزلی برای دولت اولویت دارد، گفت: این تالاب بین‌المللی از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای درخصوص اشتغال‌زایی، کارآفرینی و حفظ حیات‌وحش برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز جمعه در حاشیه بازدید از تالاب بندر انزلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مباحث اصلی سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان گیلان تالاب‌ انزلی است. 

وی با اشاره به وضعیت وخیم تالاب بین المللی انزلی گفت: کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی در سطح ملی ایجاد شد و ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب انزلی در بخش های اشتغال و حیات وحش خوب مدیریت نشده است و دچار مشکلاتی است که در ستاد ملی تالاب بین‌المللی انزلی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و دستگاه‌ها و وزرا مکلف به حضور در این جلسه هستند.

وی تاکید کرد: با واگذاری این مسئولیت به محیط زیست دیگر از هم پاشیدگی، عدم پاسخگویی و مسائل و مشکلاتی که پیشتر اتفاق افتاده است، رخ نخواهد داد.

منطقه آزاد انزلی باید به تکالیف خود عمل کند

سلاجقه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید به تکالیف خود در قبال مردم و شهروندان انزلی عمل کند، اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی با توجه به اینکه نام انزلی را یدک می کشد باید مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر تعقیب کند .

وی تصریح کرد : منطقه آزاد انزلی نباید جایگزین شغل ، درآمد و کارآفرینی مردم منطقه شود باید مضاعف عمل کرده و محدوده تحت پوشش خود را از پنج روستا به شهر انزلی ارتقاء دهد. 

کنارگذر به عنوان رسوب گیر عمل می کند

سلاجقه با بیان اینکه اکوسیستم‌ها پیکره واحدی هستند و نباید منقطع شوند، گفت :تالاب انزلی در گذشته گذرگاهی برای حضور پرندگان و آبزیان بود اما اکنون در بسیاری نقاط خود به عنوان رسوب گیر عمل می‌کند و باعث انباشت رسوبات می شود.
وی یاد آور شد : علاوه بر این موارد تراز آب نیز در این منطقه بالا آمده به طوری که بسیاری از جاها قایق نمی‌تواند عبور کند و انقطاع اکوسیستمی اتفاق افتاده است و حیات وحش ، پرندگان و سایر آبزیان با مشکل مواجه شدند که باید بررسی جامعی رو آن صورت گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین امروز در حاشیه سفرش به انزلی با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در فاز اول به منظور احیای تالاب بین المللی بندر انزلی، اعلام کرد: تخصیص اعتبار در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، کارخانه کمپوست و ورزشگاه تختی بندر انزلی از دیگر دستاوردهای این سفر است.

وی  بازدید از ورزشگاه تختی ، پروژه چهاربانده کردن انزلی به رضوانشهر و کنار گذر را از دیگر برنامه های امروزش اعلام کرد وگفت : نشستی  نیز با جامعه صیادان ، اصناف، کارگری و هتلداری و شورای روستای حسنرود و منطقه آزاد داشته است .

همزمان با سفر رئیس جمهوری و برخی از اعضای کابینه به استان گیلان، علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت روز جمعه به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی و دیدار با اقشار مختلف این شهرستان ، وارد انزلی شد. 

نظر شما