شناسهٔ خبر: 52242564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی: شگرد امروز دشمن تحریف است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمن تلاش می‌کند انقلاب را تحریف کنند و برای این منظور اگر کلام تبیینی در مطلب یا تریبونی برای مردم بیان شود، آن را تقطیع و یا تحریف می‌کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین، اظهار کرد: تبیین یعنی روشنگری و مردم باید در دو مسئله روشن بشوند.

وی، "واقعیت انقلاب" و "اصول انقلاب اسلامی" رو دو مسئله مهم برای تبیین دانست و ادامه داد: هر مقاومت و حرکتی در مقابل دشمن انجام شود، جهاد نام می‌گیرد و مسئله تبیین و روشنگری امروز حرکت عظیم و مؤثر در مقابله با دشمن است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که امروز دشمن به همه تجهیزات رسانه‌ای و ارتباطی مجهز شده است، خاطرنشان کرد: اگر دشمن توانست ارزشهای انقلاب را از درون جامعه ما بزداید، طبیعی است که انقلاب در ما سقوط می‌کند و اگر سقوط کرد دشمن بر ما مسلط می‌شود.

وی اضافه کرد: آنان تلاش می‌کنند انقلاب را تحریف کنند و برای این منظور اگر کلام تبیینی در مطلب یا تریبونی برای مردم بیان شود، آن را تقطیع و یا تحریف می‌کنند، این شگرد دشمن است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر در خط تبیین انقلاب کسی در تریبونی حرفی زد می‌آید با همین شیطنت‌ها از یک جریان و عنصر انقلابی دیگر، سخنی بر ضد او می‌سازد و مردم را در گفتمان انقلاب دچار تردید می‌کند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم و تاکید بر تبیین اصول انقلاب اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی برای حاکمیت دین خدا تشکیل شده است تا جامعه با شکل و هندسه دینی زندگی کند، مردم جان دادند برای اینکه این اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، راهکار مقابله با خط تحریف دشمن را "روشنگری دینی" دانست و گفت:
نه تنها در تریبون نمازجمعه بلکه همه باید به خصوص در عرصه مجازی روشنگری کرده و اساس دین را تبیین کنید.

وی تصریح کرد: از روی اطلاع عرض می‌کنم که امروز انبوهی از رسانه‌ها به خصوص با وضع فضای مجازی با هزاران متخصص هنر و رسانه و علوم ارتباطات با پشتیبانی امنیتی و مالی انبوه در کار هستند تا نظام جمهوری اسلامی، افکار و مذاق ایمان‌ها و باورها را تضعیف و تخریب کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به جریان‌سازی‌های سو علیه نظام و انقلاب در فضای مجازی، اظهار کرد: این درست نیست دشمن در این فضا هرچه خواست بگوید و شما تماشاچی باشید.

وی با انتقاد از برخی افراد که برای مقاصد سیاسی خود، حرف دشمنان را بازگو می‌کنند، ادامه داد: این درست است یک برادری برای حفظ مطامع سیاسی خود، در زمین دشمن بازی کند، عزیزان نظام را مورد حمله و عناصر تبیین‌گر را مورد تهاجم قرار بدهد؟ این از پشت خنجر زدن به لشکر اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مسئولان فرهنگی کشور وظیفه دارند کاری کنند زندگی اجتماعی مردم هندسه دینی پیدا کند، ابراز کرد: دستگاه‌هایی فرهنگی مثل وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان باید کاری کنند که زندگانی مردم هندسه دینی پیدا کند، اگر این‌طور شد، می‌توانیم خط انقلاب را ادامه دهیم.

وی متذکر شد: اگر می‌خواهند به یک فیلم یا موسیقی مجوز بدهند و یا سریالی از صداوسیما پخش شود، ببینند با این فیلم، موسیقی، سریال و برنامه، هندسه دینی در جامعه رعایت می‌شود یا نه.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تبریک پیروزی ارزشمند تیم فوتبال کشورمان و صعود به جام جهانی، یادآور شد: آن هفته هم عرض کردم حضور خواهران در تماشای فوتبال باید صیانت شود، زحمت کشیدید و فضای جداگانه اختصاص دادید، متشکر هستیم اما صیانت از خواهران به طور کامل حفظ نشد

وی اضافه کرد: امیدوارم عزیزان ما در برنامه ورزشی برای خواهران چه در ورزش عمومی و چه در ورزش قهرمانی، هندسه دینی را رعایت کنند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: وزارتخانه‌ها در دولتی که افتخار می‌کنند سرسپرده رهبری هستند، وظیفه دارند طوری برنامه‌ریزی کنند که هندسه دینی در زندگی اجتماعی مردم رعایت شود و بهم نخورد.

انتهای پیام/

نظر شما