شناسهٔ خبر: 52242268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الکاظمی: حمله به فرودگاه بغداد، تلاش دیگری برای تضعیف وجهه عراق است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر عراق از حمله راکتی اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد به عنوان یک عملیات تروریستی و تلاشی برای تضعیف وجهه کشورش نام برد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در بیانیه ای که دفتر اطلاع رسانی وی عصر امروز (جمعه) منتشر کرد، به حمله راکتی اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد واکنش نشان داد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، الکاظمی در رابطه با حمله راکتی بامداد امروز اظهار داشت: قرار گرفتن فرودگاه بین المللی بغداد در معرض یک اقدام تروریستی بزدلانه، پافشاری جنایتکاران بر ضربه زدن به امنیت ملت عراق و تعهدات و توانمندی های آن و به خطر انداختن منافع آن را فاش ساخت.

نخست وزیر عراق در این باره افزود: هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد با راکت، مورد اصابت قرار گرفتن هواپیماهای غیر نظامی و آسیب رساندن به باند فرودگاه، بیانگر تلاش جدیدی برای تضعیف وجهه عراق که تلاش کرده ایم آن را در سطح منطقه ای و بین المللی بازگردانیم، در معرض خطر قرار دادن استانداردهای پروازهای بین المللی به فرودگاه های عراق، ایجاد فضای شک و تردید در مورد امنیت داخلی به دلیل آن که فرودگاه بین المللی بغداد یکی از نمادهای کشور است و همچنین تضعیف تلاش های خطوط هوایی عراق برای توسعه کار خود، گشایش و پرواز هواپیماهای عراق در همه حریم های هوایی جهانی می باشد.

الکاظمی همچنین تصریح کرد: این عملیات تروریستی خائنانه، در ادامه یک رشته حملات موشکی یا پهپادی به تاسیسات غیر نظامی و نظامی متعلق به کشور عراق و مقرهای احزاب سیاسی انجام شده تا بیانگر تلاش های متشنج برای شکستن اعتبار و حیثیت کشور، قانون و نظم در برابر نیروهای ضد کشور، تضعیف دستاوردهای سیاست خارجی عراق و ضربه زدن به منافع ملت باشد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه خاطر نشان ساخت: نیروهای امنیتی عراق که در تامین امنیت و رویارویی با همه اشکال تروریسم، نقش خود را به طور کامل ایفا کردند، به این نوع عملیات خطرناک مورد حمایت گروه هایی که خیرخواه عراق نیستند، پاسخ قاطعی خواهند داشت.

الکاظمی عنوان کرد: من از منصب خود به عنوان نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح، از همه نیروها، احزاب، جریان های سیاسی و اقشار مختلف می خواهم که مخالفت خود با این حمله خطرناک و محکومیت صریح و روشن آن را بیان کرده و از نیروهای امنیتی ما در عملیات های خود علیه راکت اندازها پشتیبانی کنند.

نخست وزیر عراق در پایان نیز گفت: جنایتکاران، دیگر سکوت در برابر این نوع از حملات را یک پوشش سیاسی برای خود قلمداد می کنند و از کشورهای دوست عراق در سطح منطقه ای و بین المللی نیز می خواهم که برای سفر یا حمل و نقل هوایی به و از عراق محدودیت وضع نکنند تا این مسئله در بازدارندگی تروریسم از دستیابی به اهداف خود سهیم باشد.

لازم به ذکر است که بنا بر اعلام هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق، فرودگاه بین المللی بغداد بامداد امروز با شش راکت «کاتیوشا» هدف حمله قرار گرفت که به محل انتظار هواپیماهای خطوط هوایی این کشور اصابت کردند و در دو هواپیمای مستقر در باند خسارت به بار آوردند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما