شناسهٔ خبر: 52242073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه دامغان:

غیرت دینی و ملی مردم ایران باعث شکل‌گیری و تداوم انقلاب شد

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: غیرت ملی و دینی ملت همیشه در صحنه ایران، در طول بیش از ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی را به وجود آورد و در تداوم آن موثر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانست و افزود: دهه فجر فرصت خوبی است که قدردان این نعمت بزرگ باشیم و بخشی از تاریخ انقلاب را برای نسل جدید نظام بیان کنیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، با برتری در برابر کفر و استکبار، معادلات جهان و عالمی که تحت سیطره استکبار بود را به نفع بشریت و مستضعفان تغییر داد.

رستمیان، حرکت عظیم کشورهای آزادی خواه علیه ظلم و ستم مستکبران را از برکات انقلاب دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب، اسرائیل خود را در محاصره می‌بیند و آمریکا رو به نابودی است و فشار حداکثری علیه ایران را، شکست خفت بار خود می‌داند.

وی اضافه کرد: نعمت نور و روشنایی را زمانی درک می‌کنیم که در تاریکی باشیم و به موازات همین، جوانان و نوجوانان ما که بعد انقلاب به دنیا آمدند، شرایط قبل انقلاب را درک نکردند که باید با مطالعه تاریخ انقلاب، قدرشناس این نعمت الهی باشند.

رستمیان به دیدار مداحان با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مداحان و برگزار کنندگان هیأت‌ها باید بدانند، هیأت فقط سینه زدن نیست و نوآوری همراه با موازین شرعی، خدمات اجتماعی و فرهنگی باید در هیأت نقش آفرین باشد و اشعار مداحان و خطبه سخنرانان، هیأت را محور جهاد تبیین قرار دهد.

وی ادامه داد: ملت مظلوم یمن طی سال‌های اخیر مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گرفته است که در مقابل سیلی محکم یمن به امارات و هدف قرار دادن نقاط حساس این کشور را به دنبال داشت، امارات با بمب افکن‌های خود انتقام را از مردم گرفت و شهرها را هدف قرار داد که در این حملات بیش از ۶۰ زن و کودک به شهادت رسیدند.

امام جمعه دامغان به سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به دامغان اشاره کرد و گفت: در سفر کامران قدس به دامغان، مسئله‌های بهداشت و درمان دامغان پیگیری و دیدار با خانواده مرحوم امین زاده انجام شد که ضمن تشکر از این مدیر جهادی امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات بهداشت و درمان باشیم.

انتهای پیام / ‏

نظر شما