شناسهٔ خبر: 52240631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

دستگاه‌ها مسئولیت خود را به خوبی برای حفظ تالاب انزلی انجام ندادند

سعیده مصطفوی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار دستگاه‌هاست مخصوصا سازمان محیط زیست کشور، دستگاه‌ها مسئولیت خود را به خوبی برای حفظ تالاب انزلی انجام ندادند.

صاحب‌خبر -

علی سلاجقه در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی گیلان در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به این استان، تالاب انزلی است.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی وضعیت مناسبی ندارد، افزود: با توجه به امکاناتی که در اختیار دستگاه‌هاست مخصوصا سازمان محیط زیست کشور، دستگاه‌ها مسئولیت خود را به خوبی برای حفظ تالاب انزلی انجام ندادند.

سلاجقه تصریح کرد: تالاب بین‌المللی انزلی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در جنبه‌های اشتغال، کارآفرینی و مباحث حیات وحش از جمله پرندگان مقیم و مهاجر دارد؛ همچنین از این ظرفیت‌ها می‌توان به نحو مطلوب در کارآفرینی استفاده کرد، اما تاکنون خوب مدیریت نشده و تالاب دچار مشکلاتی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سفر اخیر به استان گیلان یکی از مسایلی که تصویب شد ستاد ملی تالاب بین‌المللی انزلی است که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و حتما همه دستگاه‌هایی که مکلف هستند، در این جلسه شرکت خواهند کرد و آنجا در تراز استانی و متناظر، این جلسات تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تالاب از این وضعیت خارج شده که خود محیط زیست کشور اینجا را مدیریت خواهد کرد که به نمایندگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان این کار را انجام خواهد داد و این از هم پاشیدگی و عدم پاسخگویی به مسائل و مشکلاتی که اتفاق افتاده رخ نخواهد داد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز مدیریت خواهد کرد و در سطح ملی نیز این مباحث دیده خواهد شد.

منطقه آزاد انزلی مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر تعقیب کند

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ویژه آزاد انزلی یک سری تکالیف دارد که حتما باید انجام دهد، تصریح کرد: منطقه آزاد مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر تعقیب کند.

این مقام مسئول افزود: چون به نام منطقه آزاد انزلی است شهروندان شهر انزلی انتظار دارند که منطقه آزاد جایگزین شغل و کارآفرینی شهر نشود، بلکه کمک کار اشتغال‌زایی و کارآفرینی باشد.

سلاجقه تصریح کرد: از منطقه آزاد خواهیم خواست نسبت به مسئولیت اجتماعی خودش بیشتر عمل کند و محدوده خود را که پنج روستاست به شهر انزلی گسترش دهد.

کنارگذر انزلی به عنوان رسوب‌گیر عمل می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به پروژه کنارگذر انزلی، گفت: اکوسیستم‌ها پیکره واحدی هستند و قبلا اینجا گذرگاه‌هایی‌هایی برای حضور پرندگان و آبزیان وجود داشت که  اکنون خیلی جاها خودش به عنوان رسوبگیر عمل می‌کند.

سلاجقه تصریح کرد: این امر هم باعث انباشت رسوبات شده و همچنین تراز آب بالا آمده به طوری که بسیاری از جاها قایق نمی‌تواند عبور کند و به این دلیل حیات وحش و ماهیان و سایر آبزیان منطقه دچار مشکل شدند لذا با بررسی‌های جامع تلاش می‌کنیم که از لحاظ علمی و اکوسیستمی مشکلی ایجاد نشود و در جهت رفاه مردم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما