شناسهٔ خبر: 52238716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستور رئیس قوه قضائیه برای خروج تمام زندان‌ها به خارج از شهرها/ تبریک اژه‌ای برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

گروه استان‌ها-رئیس قوه قضاییه گفت:۲۰۰ میلیارد تومان در این سفر برای سه سال تصویب شد که بتوانیم در رفع مشکلات اداری، زندان‌ها، تجهیزات و امکانات برای ساختمان‌ها و امکان اداری در نظر گرفته شود؛ این مبلغ غیر از بودجه‌های ملی و بودجه سال آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران پیرامون دستاورد سفر دو روزه رئیس و معاونین قوه قضاییه به مشهد مقدس اظهارداشت: در کنار توفیق زیارت حضرت رضا(ع) از بخش‌های زیادی از استان خراسان رضوی و مشهد مقدس بازدید به عمل آورده و با مسئولین و اقشار مختلف دیدار داشتیم. 

وی افزود: صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی تبریک عرض می‌کنم، جوانان ما در هر میدانی برای افتخار آفرینی کشور و خوشحالی همه مردم ایران تلاش می‌کنند تا پیروزی بسیار شیرینی حاصل آید. 

رئیس قوه قضاییه با اعلام اینکه امیدواریم اتفاق‌های خوبی در این سفر دو روزه حاصل آید، گفت: سفرهای استانی به چند منظور و یک روزه انجام می‌شود، اما به لحاظ اهمیتی که استان خراسان رضوی از نظر جمعیت و ترکیب جمعیتی دارد و سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور است، سفر به استان خراسان رضوی را دو روزه در نظر گرفتیم. 

‌اژه‌ای پیرامون اهداف سفر تاکید کرد: تلاش است نسبت به مشکلات عمده‌ای که در استان خراسان وجود دارد و قوه قضاییه می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رفع آن‌ها موثر باشد را شناسایی و در حل آن‌ها قدم برداریم؛ بخشی از آن‌ها مربوط به حقوق عامه است که می‌تواند به صورت مستقیم وارد شود و بخش دیگر به جهت حضور قوه قضاییه در شوراهایی که وجود دارد، می‌تواند در رفع و پیگیری مسائل اقدام‌ نماید. 

وی ادامه داد: مسائل مختلفی توسط استاندار خراسان رضوی،‌ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و اقشار مردمی مطرح شد و تلاش داریم در جهت رفع آن گام برداریم. 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: هدف دیگر از سفر به خراسان رضوی آن بود که به مجموعه‌های قضایی خود از نزدیک سرکشی کنیم، تقریبا تمامی مدیران عالی قوه قضاییه حضور داشته و از هفت شهرستان و یک شهر بازدید به عمل آوردند و با اقشار مردم و شورای اداری هر شهرستان و بخش‌های مردمی و دستگاه‌های مربوطه تماس گرفته و مطالب را شنیدند. 

‌اژه‌ای گفت: بنده از روز گذشته در جلسات مختلف حضور پیدا کرده و نخستین دیدار را بر اساس اهمیت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان برگزار کردیم؛ فعالان اقتصادی در این دیدار پیرامون ارتباط موثری که بخش‌های قوه قضاییه به ویژه معاون دادستان کل کشور و معاون پیشگیری از وقوع جرم با آن‌ها داشتند، اظهار امیدواری و خشنودی داشتند. 

وی با اشاره به اینکه در دیداری که با نمایندگان اقشار مختلف مردمی برگزار شده بود، مطالب و دغدغه‌ها مطرح شد، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نشست‌ها، با قضات و کارکنان دستگاه قضایی بود که به تفصیل مشکلات خود و مردم را مطرح کردند،؛ همچنین دیگر همکاران ما نشستی با علما داشتند، بنده با مراجع و آیات اعظام دیدار داشتم که مطالب مفیدی ارائه شد. 

رئیس قوه قضاییه افزود: علاوه بر آن روز گذشته از 6 قسمت از زندان مشهد بازدید به عمل آمد که شامل بخش جوانان، بانوان و کارگاه‌های تولیدی بود. 

‌اژه‌ای اظهار کرد: مجموعه‌ای از ساختمان‌های قدیمی در مرکز شهر داریم که شامل زندان‌ها و مراکز دادگستری‌ها می‌شود که باید به خارج از شهر منتقل شود؛ این مسئله در دستور کار قرار گرفته شده است و امید است با حمایت شهرداری و استانداری بتوانیم زندان‌ها را به خارج از شهر منتقل کنیم. 

وی تاکید کرد: نشستی با شورای اداری داشتیم که پیرامون مسئله آب، زمین و سایر مشکلات شهر در حوزه منابع طبیعی مباحثی مطرح شد که برخی از آن‌ها را قوه قضایه می‌تواند مستقیما در جهت رفع آن اقدام کند و برخی دیگر را در مجلس یا شورای عالی اقتصادی مورد پیگیری است. 

رئیس قوه قضاییه با اعلام اینکه در جریان این سفر 600 ملاقات حضوری با مردم مشهد و در شهرستان‌های استان برقرار شد، اظهار کرد: دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضاییه و رئیس دیوان عالی کشور و تعدادی از مدیران با مردم دیدار داشتند که هم برای مردم و مدیران مفید بود. 

اژه‌ای بیان کرد: در راستای رفع مشکلات قوه قضاییه پیرامون کمبود‌ها نیز استانداری با روحیه انقلابی و شناخت دقیقی که در مدت زمان کوتاه حاصل آورده است، وعده داده که کمک‌هایی در حد مقدور برای رفع مشکلات ارائه کند. 

وی تصریح کرد: 200 میلیارد تومان در این سفر برای سه سال تصویب شد که بتوانیم در رفع مشکلات اداری، زندان‌ها، تجهیزات و امکانات برای ساختمان‌ها و امکان اداری در نظر گرفته شود؛ این مبلغ غیر از بودجه‌های ملی و آنچه در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. 

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بعضی از زندان‌های و مراکز پزشکی قانونی با مشکلاتی به لحاظ تجهیزات و  فاصله ساختمان مواجه‌اند که امیدواریم با کمک مسئولین این مسئله مرتفع شود.

انتهای پیام/281/ش

نظر شما