شناسهٔ خبر: 52238680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معتادان متجاهر استان باید به صورت اصولی ساماندهی شوند

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: آمار سرقت در این استان و مشهد زیاد است که معتادان متجاهر از مهمترین عوامل افزایش این آمار هستند لذا باید به صورت اصولی ساماندهی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، غلامعلی صادقی در دیدار رییس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری خراسان رضوی افزود: اقدامات مختلف برای ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته اما این افراد دوباره به جامعه برمی‌گردند.

وی ادامه داد: اگر با مصوبه سران قوا، ۶ ماه درآمد استان در حوزه قضایی نظیر جرایم در اختیار استان قرار گیرد، تمام معتادان را جمع‌آوری و ساماندهی خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در زمینه‌های معیشت مردم، تولید و کالاهای اساسی با محوریت مراجع متولی، حمایت و کمکهای لازم در استان انجام می‌شود، از ضابطان حمایت می شود و با مجرمان بویژه در حوزه جرایم خاص برخورد سریع، قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ فقره پرونده در شعب قضایی استان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران این آمار کاهش خواهد یافت.

صادقی ادامه داد: ظرفیت شورای حل اختلاف و واحدهای قضایی استان پاسخگو نیست و باید از ظرفیت مردم و معتمدان برای حل مشکلات و اختلافات خانوادگی، مدنی و کیفری استفاده کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ قاضی در واحدهای قضایی این استان مشغول فعالیت هستند که ۸۸ درصد آنها را مردان و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: پنج درصد همکاران قضایی نیز مجرد هستند، ۲۰ درصد دانش‌آموخته حوزه علمیه و مابقی دانش‌آموخته دانشگاه‌ها می‌باشند.

وی ادامه داد: حدود ۴۴ درصد قضات در شهرستانها، ۴۰ درصد در مرکز استان، ۱۴ درصد در دادگاه های تجدید نظر کیفری و ۲ درصد در شوراهای حل اختلاف مشغول فعالیت هستند.

صادقی گفت: در بخش قضات ۵۵ درصد پستها دارای متصدی و ۴۵ درصد فاقد متصدی است.

وی افزود: در بخش اداری مجموعه قضایی استان نیز ۲ هزار و ۳۸۰ نفر مشغول فعالیت هستند که ۷۴ درصد مرد و مابقی زن هستند. انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

  • دیدار رییس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم در مشهد
  • معاون قوه قضاییه: پیگیری تحقق سهم ۲.۹ درصدی قوه قضائیه از بودجه کشور

نظر شما