شناسهٔ خبر: 52238450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۱۶.۵ درصد متوفیان سوانح رانندگی در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۹ ماهه امسال ۳۵۲ نفر در سوانح رانندگی این استان جان باختند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۲ نفر بوده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر ارتین کمالی گفت: آمار متوفیان سوانح رانندگی در جاده‌های برون و درون شهری این استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است.

اوگفت: در مدت یادشده سال گذشته چهار هزار و ۵۸۵ نفر بر اثر تصادفات مجروح و مصدوم شدند که این تعداد در ۹ ماهه امسال با ۱۲.۵ درصد افزایش به پنج هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزایش حجم سفر‌ها و تردد‌ها در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل با وجود شیوع کرونا از جمله علل افزایش آمار تلفات و صدمات جرحی حوادث رانندگی است.

کمالی گفت: قرارگیری استان همدان در کریدور ارتباطی غرب کشور موجب افزایش تردد‌ها در راه‌های استان شده که نقش موثری در افزایش تصادفات و آمار مرگ و میر و تصادفات جرحی آن دارد.

او گفت: رعایت قوانین و مقررات، توجه به علائم رانندگی و اخطار‌های پلیس و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی در میان مردم نقش موثری در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات جاده‌ای دارد که باید با نقش آفرینی دستگاه‌های متولی و فرهنگی به مرحله اجرا برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

نظر شما