شناسهٔ خبر: 52238410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نارنجی به رنگ استان مرکزی اضافه شد

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی ۲ شهرستان استان مرکزی به ۷ شهرستان زرد شدند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  طبق رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نارنجی شدن ۲ شهرستان استان مرکزی رنگ نارنجی هم به نقشه کرونایی استان مرکزی اضافه شد.

بر این اساس تعداد شهرستان‌های نارنجی استان مرکزی عدد ۲، تعداد شهرستان‌های زرد به عدد ۸ و تعداد شهرستان‌های آبی به عدد ۲ رسید.

طبق رنگ بندی جدید شهرستان‌های اراک، ساوه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان، محلات، خنداب و خمین در وضعیت زرد قرار گرفته اند و زرندیه و شازند هم در وضعیت آبی قرار دارند؛ بنابراین ۲ شهرستان اراک و ساوه از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

۳ شهرستان خنداب، محلات و خمین از آبی به زرد تغییر وضعیت داده اند.

۵ شهرستان تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان بدون تغییر وضعیت همچنان زرد هستند.

۲ شهرستان زرندیه و شازند هم بدون تغییر در وضعیت آبی قرار دارند.

طبق رنگ بندی قبلی ۷ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته بودند و شهرستان نارنجی نداشتیم.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و با اعلام اولین موارد در استان قم چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما دوباره اوج گرفت و فراز و نشیب داشت تا اینکه موج پنجم کرونا هم آرام آرام فروکش کرد.

انتهای پیام / ج

نظر شما