شناسهٔ خبر: 52238306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مستند هنرمند گلستانی در جشنواره فیلم ترکیه به نمایش در می‌آید

گرگان - ایرنا - مستند "وداع در تپه نقره‌ای" ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی فیلمسازان گلستانی با انتخاب هیات داوران در جشنواره بین‌المللی روفیف ترکیه نمایش گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تصویربرداری این مستند ۲۰ دقیقه ای در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در اوایل سال جاری تولید آن به پایان رسید.

این مستند روایتگر تلاش مجاهدانه مردم گمیشان برای نجات شهرشان در زمان سیل گلستان است.

در سیل سال ۹۸ گلستان ستاد بحران بخاطر شیب زمین درخواست تخلیه شهر گمیشان را صادر کرد اما مردم که تنها سرمایه خود را خانه هایشان می دانستند تصمیم گرفتند با همدلی و همکاری یکدیگر بیش از ۱۱ کیلومتر سیل بند ساختند.

فیلم مستند وداع در تپه نقره ای فراز و فرود این تصمیم را به نمایش درآورده است.

مستند ۲۰ دقیقه ای وداع در تپه نقره ای در سه محور تلاش مردم گمیشان برای ساختن سیل بند، تاثیری که روی مردم گذاشتند، وضعیت شهر و نیروهای مردمی بعد سیل را به تصویر کشیده است.

در ساخت مستند وداع در تپه نقره ای گیسو آزادروش طراحی و ترکیب صدا، سارا براتی تدوین، سهراب نوربخش و محمود نوری اصلاح رنگ نور و مسعود کمی عکاسی را به عنوان عوامل فیلم برعهده داشتند.

فیلم مستند وداع در تپه نقره ای پیش از این برنده جایزه‌های فراوانی از جمله بهترین مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم امید، کاندیدای بهترین مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی صلیب سرخ و منتخب کالاکری هند شده بود

گمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان ترکمن، از شرق به شهرستان آق قلا و از غرب به دریای خزر محدود می‌شود.

 به گزارش ایرنا؛ بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد  که علاوه بر خسارت مالی ۴۸ هزار میلیارد ریالی به بخش های مختلف استان، ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

برچسب‌ها:

نظر شما