شناسهٔ خبر: 52238257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شیروان:

۶ طرح عمرانی خدماتی جهاد کشاورزی در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: ۶ طرح عمرانی خدماتی جهاد کشاورزی شیروان در دهه فجر امسال کلنگ زنی و افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: دهه فجر امسال، 6 طرح عمرانی خدماتی در حوزه کشاورزی با اعتبار  76 میلیارد و 725 میلیون ریال در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: این میزان اعتبار برای 6 طرح عمرانی خدماتی شامل خط انتقال توسعه باغات در اراضی شیب دار به طول 7 کیلومتر، 2 واحد پرورش مرغ گوشتی در مجموع کل با ظرفیت 60 هزار قطعه، گلخانه گیاهان دارویی مارچوبه به مساحت 3 هزار مترمربع، گلخانه سبزی و صیفی به مساحت 2 هزار و 640 مترمربع و تولید انواع دمنوش به میزان 160 تن در سال است.

 

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح های مزبور بین سال های 96 تا 99 بوده که در روستاهای باداملق، قلعه چه، تنسوان، قلندرآباد و ناحیه صنعتی امیرآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان مورد کلنگ زنی و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

وی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح های مزبور برای 637 نفر اشتغالزایی می‌شود  و هزار و 700 نفر از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

 

 

وی افزود: این شهرستان ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود.

 


ایزانلو گفت: شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

 


وی ادامه داد: شیروان قطب تولید مرغ در خراسان شمالی است و ۶۸ درصد تولید مرغ استان مربوط به این شهرستان است به طوریکه ظرفیت تولید شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

 

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

 

 

پایان پیام/641

نظر شما