شناسهٔ خبر: 52238254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۱۹۲

ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا به واتس اپ برای رعایت حریم خصوصی

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد واتس اپ تا پایان فوریه فرصت دارد تغییرات در قوانین حریم خصوصی را توضیح دهد و مشخص کند آیا آنها با قوانین حمایت از مصرف کننده اتحادیه همخوانی دارند یا خیر.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که گروه‌های حمایت از مصرف کننده شکایت‌هایی علیه پیام رسان مذکور ثبت کرده‌اند.

سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) و ۸ عضو آن شکایات خود را به مدیران اجرایی اتحادیه اروپا و شبکه اروپایی مقامات حمایت از مصرف کننده ارائه و اعلام کردند: واتس اپ به طور غیرمنصفانه به کاربران فشار می‌آورد تا سیاست حفظ حریم خصوصی جدیدش را بپذیرند و برخی داده‌هایشان را با فیس بوک و گروهی از شرکت‌ها به اشتراک بگذارند.

دیدیه ریندرز کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد او نیز همین نگرانی‌ها را دارد. او از واتس اپ خواست تا قوانین خود را شفاف سازی و همچنین اعلام کند آیا از قوانین حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا اطاعت می‌کند یا خیر.

در بیانیه وی آمده است: واتس اپ تا پایان فوریه ۲۰۲۲ میلادی فرصت دارد تا درباره آنکه چگونه نگرانی‌هایمان را برطرف می‌کند، به ما تضمین دهد.

موارد نگرانی شامل آن است که آیا شرکت اطلاعات کافی درباره قوانین‌اش فراهم می‌کند و نوتیفیکیشن های آن کاربران را وادار به قبول شرایط جدید می‌کند یا خیر.

کمیسیون اعلام کرد نگران تبادل داده‌های خصوصی کاربران بین واتس اپ و شرکت‌های طرف‌های ثالث یا فیس بوک است.

نظر شما