شناسهٔ خبر: 52238111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار اصفهان:

گره زدایی از مشکلات مردم و فعالان اقتصادی ماموریت اصلی سفرهای شهرستانی است

مرتضوی با تاکید بر ضرورت تامین معیشت پایدار برای مردم اظهار داشت: بازگرداندن بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شده به چرخه تولید اولویت اصلی سفرهای شهرستانی است.

صاحب‌خبر -

«سیدرضا مرتضوی» در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان تیران و کرون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در این سفرها توجه به افراد ضعیف و محروم و سپس افراد برخوردار و توانمندتر است اظهار داشت: اولویت استانداری تامین معیشت پایدار مردم و توجه به بنگاه های اقتصادی تعطیل شده است که بتوانیم با پشتیبانی حداقلی آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دیدارهای شهرستان نخستین رویکرد حمایت از فعالین اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی کوچکی است که میتواند سرمنشا اشتغال برای مردم منطقه باشد و باید به صورت ویژه در ستاد تسهیل دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه توجه و حل مسائل اقتصادهای خرد که متعلق به مردم ضعیف است از کار ویژه‌های اصلی این سفر محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: در این سفر یک روزه، ۱۲۰ ملاقات مردمی با فعالین اقتصادی و افراد منطقه انجام شد که مسائل مبتلابه آنها در حوزه‌های زیرساخت‌های آب، برق، مسکن و شهرسازی، محیط زیست، شهرداری ها و دهیاری ها بود و به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


مقام عالی دولت در استان توجه به مباحث حمل و نقل، جاده و راه سازی را از دیگر مباحث مهم سفر به شهرستان تیران و کرون عنوان کرد و گفت: راه و شهرسازی از مجموعه هایی هستند که مصوبات زیادی را در این سفر به خود اختصاص دادند.


استاندار اصفهان بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و اندیشه های نخبگان و همچنین دیدار با خانواده های شهدا را از باب استمداد و پاسداشت رشادت این خانواده ها برای تقدیم شهید به انقلاب و اسلام و ادای دین به آنها شایان توجه ذکر کرد و افزود: آنچه در دیدار با خانواده‌های شهدا بسیار قابل توجه است این است که آنان هیچ خواسته برای خود ندارند و تنها خواسته آنها رسیدگی و حل مشکلات مردم منطقه است و این خواسته آنان در امتداد همان مسیر شهیدی است که تقدیم انقلاب کرده‌اند.


مرتضوی با تاکید بر تشریک مساعی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات مردم این منطقه گفت: باید دستاورد مصوبات سفر به شهرستانها، رضایت همگانی و همکاری دستگاه ها باشد.


استاندار اصفهان از تشکیل دبیرخانه در استانداری اصفهان برای پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم از این سفرها به عنوان ظرفیتی برای همراستا کردن نهادها و عملیاتی نمودن خواسته‌های مردم استفاده کنیم و به دنبال فضاسازی رسانه‌ای از انجام این سفرها نیستیم.

 

وی تاکید کرد: مصوبات سفر باید در جهت حل مشکلات مردم باشد و گرهی از مشکلات مردم باز کند و موجب گره زایی برای مردم نشود.

پایان پیام/126

نظر شما