شناسهٔ خبر: 52238093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل

نیمی از شهرستان‌های استان اردبیل در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفت

اردبیل- ایرنا- نیمی از شهرستان‌های استان اردبیل در پی افزایش شاخص‌های آماری کووید.۱۹ طی روزهای اخیر، در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، همه شهرستان‌های استان اردبیل تا روز گذشته در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار داشت ولی در پی افزایش شمار مبتلایان، از امروز شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، ۲۵ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر علی محمدیان اردی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا نشان دهنده روند افزایشی شیوع بوده و طبق پیش بینی‌ها احتمال آغاز موج ششم شیوع کووید.۱۹ را افزایش داده است.

وی مجموع بستری مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته را نیز ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز طی روزهای اخیر روند افزایشی داشته است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به رقم ۲ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

وی با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل اظهار کرد: شاخص‌های شیوع این بیماری در استان در حال افزایش است.

دکتر محمدیان‌اردی از بستری شدن ۱۱ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۰ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون ۹۱۴ هزار ۷۵۷ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۰۵ هزار و ۱۷۰ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد در این استان تزریق شده است.

دکتر محمدیان‌اردی اظهار کرد: تاکنون برای ۲۱۳ هزار و ۵۱۳ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۱ درصد رسیده است.

وی همچنین با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، شیوع احتمالی موج ششم در استان گسترده نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در این استان طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

 دکتر محمدیان‌اردی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل با سویه اومیکرون اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

نظر شما