شناسهٔ خبر: 52238053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخی جاده‌های خراسان رضوی برفی و بارانی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش برف و باران در برخی جاده‌های شمالی این استان موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نصری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش پراکنده برف در برخی جاده های شهرستان قوچان و محدوده گردنه بید برغمد در جاده سبزوار - اسفراین گزارش شده است.

وی ادامه داد: جاده کوهستانی درگز - قوچان که صبح امروز در اثر وقوع کولاک برف مسدود شده بود ساعتی قبل بازگشایی و رفت و آمد در آن از سرگرفته شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: شدت باران در جاده های استان کاهش یافته و اکنون فقط بارش پراکنده در برخی جاده های شهرستانهای کلات و چناران گزارش شده است.  

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی و نقشه‌های هواشناسی، سامانه سرد و بارشی از ظهر دیروز وارد استان شده و بارش‌های پراکنده به صورت برف و باران در این استان به‌ ویژه نیمه شمالی و غربی آن تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.  

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما