شناسهٔ خبر: 52237859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

زهرا آهنگرزاده:

کاهش میانگین دمای هوا در خراسان رضوی

موج نیوز

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دمای هوای شبانه در خراسان رضوی نیز طی شب‌های آتی ۱۰ درجه کاهش می‌یابد بطوریکه کمینه دمای هوای مشهد که دیشب هفت درجه سلسیوس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع رسانی کرد: برف شهرستان قوچان و برخی ارتفاعات شمالی این استان را سفیدپوش کرد.

آهنگرزاده در ادامه این خبر اعلام کرد: ارتفاع برف در شهرستان قوچان چهار سانتیمتر بوده است و ریزش باران نیز از دیروز در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به قوچان با هشت میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: طی این مدت علاوه بر قوچان در شهرستانهای چناران، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، بینالود، کلات و بردسکن نیز ریزش باران گزارش شده است.

وی در ادامه متذکر شد و گفت: بارش باران و برف تا فردا شب به صورت متناوب در مناطق مختلف این استان و بیشتر در نیمه شمالی آن همراه با افزایش وزش باد و کاهش دمای هوا ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: در این مدت وزش شدید باد با احتمال بروز خسارت، کولاک در جاده‌های کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، تشکیل‌ مه و کاهش دید همراه با سردی هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده همچنین با اشاره به کاهش میانگین دمای هوای خراسان رضوی تاکید کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز پنج درجه کاهش دارد و فردا به ۹ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و از روز یکشنبه هفته آینده شاهد روند افزایشی دمای هوا در این استان خواهیم بود.

وی در ادامه اذعان کرد: دمای هوای شبانه در خراسان رضوی نیز طی شب‌های آتی ۱۰ درجه کاهش می‌یابد بطوریکه کمینه دمای هوای مشهد که دیشب هفت درجه سلسیوس بود، شنبه شب به چهار درجه زیر صفر می‌رسد.

آهنگرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: ریوش با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان تایباد با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نظر شما