شناسهٔ خبر: 52237498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اثبات کردیم می‌توانیم در مسیر علم حرکت کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی گفت : با پایان گرفتن جنگ تحمیلی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی و ... توسعه یافت .

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- طیبی گفت : در دهه ۶۰ و ۷۰ عملا جهاد دانشگاهی توانست در بسیاری فناوری‌ها به سطح روز دنیا برسد و عملا اثبات کردیم که می‌توانیم در مرز علم حرکت کرده و علم را به فناوری و فناوری را به محصول و خدمت برای کاربرد تبدیل کنیم.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی دهه ۸۰ و ۹۰ آغاز کار‌های فناورانه بزرگ جهاد دانشگاهی برای کشور بود و در این دو دهه کار‌های فناورانه بزرگی در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفت.

در حال حاضر در وضعیتی هستیم که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه در سطح کشور نداریم. نیاز ما باور مدیران به توان ملی و استفاده از آن در تامین نیاز‌های کشور است.

امام راحل از همان ابتدای انقلاب نگران این بوند که ما مصرف کننده علم و فناوری غرب هستیم، بنابراین با تشکیل این مرکز تلاش کردیم که در زمینه رفع این نگرانی اقدام کرده و دانش ضمنی اساتید کشور را در قالب کتاب و مجله در خدمت جامعه علمی و فناوری کشور قرار دهیم.

در حال حاضر مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی به یکی از بزرگترین مراکز کتب دانشگاهی کشور تبدیل شده است.

راه اندازی سازمان فعالیت‌های قرآنی و راه اندازی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی جهاد طی سال‌های فعالیت آن است.

در حوزه آموزش با توجه به جمعیت جوان کشور، جهاد دانشگاهی اقدام به راه اندازی‌های مجموعه‌های آموزشی کرد.

هم اکنون دو دانشگاه، شش موسسه آموزش عالی، ۴۳ مرکز علمی و کاربردی و ۱۳۰ مرکز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی و عمومی زیرمجموعه جهاد دانشگاهی فعال است .

انتهای پیام/د

نظر شما