شناسهٔ خبر: 52237108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در جلسه استاندار و نمایندگان لرستان در مجلس با رئیس جمهور چه گذشت؟ + تصاویر

گروه استان‌ها ـ مجمع نمایندگان استان‌های لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری و استانداران این سه استان با آیت الله رئیسی جلسه‌ای سه ساعته برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

حسین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آبادبا اشاره به دیدار روز گذشته مجمع نمایندگان استان و استاندار لرستان  با آیت الله رئیسی اظهار داشت: دیدار مجمع نمایندگان لرستان، چهار محال‌بختیاری و خوزستان  به مدت سه ساعت با رئیس جمهور  برگزار شد. 

وی افزود: در این دیدار هرکدام از نمایندگان استان‌ها مسائل ملی، منطقه‌ای و حوزه انتخابیه خود را مطرح  و آیت الله رئیسی به طور دقیق کلیه نکات مطرح شده  را یادداشت کردند. 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این دیدار علاوه بر آیت الله رئیسی، معاون امور مجلس، معاون اجرایی و مسئول دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند. 

وی با اشاره به مهمترین مسائل  مطرح شده از طرف نمایندگان استان بیان کرد: مهمترین درخواست  مجمع نمایندگان و استاندار لرستان  در دیدار مذکور، اجرایی شدن مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان با نظارت مستقیم شخص رئیس جمهور بود  چرا که اجرایی شدن این مصوبات نقطه عطفی در رفع محرومیت‌های استان است. 

گودرزی گفت: آیت الله رئیسی در این دیدار در ارتباط با لرستان تاکید کرد که کار گروهی با محوریت معاون اول رئیس جمهور در راستای رفع مشکل صنایع راکد و نیمه راکد تشکیل  و همچنین  مقرر شد مسائل و مشکلات این صنایع از طرف مجمع نمایندگان استان به کارگروه ارجاع داده شود. 

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد: استمهال وام‌های مناطق سیل‌زده لرستان از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار لرستان با رئیس جمهور بود که آیت الله رئیسی  دستور دادند حتما به مردم این مناطق  جهت پرداخت وام‌ها مهلت داده شود. 

نماینده مردم دورود و ازنا  در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور در این جلسه  استانداران را مکلف کردند پیگیر مسائل مطرح شده از طرف نمایندگان استان‌ها باشند.

وی  اظهار داشت: با توجه به اینکه سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان در ارتباط با موضوع آب مسئله داشتند آیت الله رئیسی  به موضوع آب با صراحت صحبت نکردند  ولی بر احداث پروژه‌های  این حوزه همچون سد معشوره  تاکید کردند. 

گودرزی افزود: بحث احداث سد ماربره جهت تامین  آب شرب و صنعتی شهرستان دورود، صنایع راکد  دو شهرستان دورود و ازنا،  کارخانه فولاد ازنا،  300 رشته قنات‌های دورود و ازنا، تخصیص اعتبار به جاده‌های روستایی از جمله مسائل مربوط به شهرستان‌های دورود و ازنا بود که بنده در این جلسه مطرح کردم.

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس عنوان کرد: در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار لرستان با رئیس جمهور، آیت الله رئیسی اعلام کردند حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال 1401 برای لرستان در نظر گرفته شد، این تسهیلات به پروژه‌ها و کارهای تولیدی استان اختصاص داده شده است. 

وی بیان کرد:  خسارت وارد شده به زیر ساخت‌های شهرستان پلدختر، رفع مشکل سامان کاشی بروجرد و  فولاد ازنا، موضوع تخصیص آب به عنوان پاشنه آشیل آینده استان، رتبه بندی  معلمان از دیگر مسائل  مطرح شده در این دیدار سه ساعته بود. 

گودرزی گفت: آیت الله رئیسی به عنوان اولین رئیس جمهور علی رغم مشغله کاری بیش از سه ساعت  وقت گذاشت و مسائل  مطرح شده  از طرف نمایندگان استان‌های حاضر در جلسه را با دقت گوش داد و گفت این مسائل از طرف استانداران، معاونت اجرایی و معاون اول رییس جمهور با جدیت باید دنبال کنند. 

وی تصریح  کرد:  دیدار رئیس جمهور با نمایندگان استان‌ها به طور منظم  پنجشنبه‌هایی که سفر استانی  ندارد  و شخصا  به صورت میدانی در جریان مسائل استان ها قرار گرفتن اقدام بی سابقه‌ای است که در هیچ دوره‌ای اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این دیدار استانداران خوزستان، چهار محال و بختیاری و لرستان گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع مشکلات مردم بیان کردند.همچنین هریک از نمایندگان  استان‌های مذکور در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان جداگانه‌ای دغدغه‌ها، نیازها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/645/ش

نظر شما