شناسهٔ خبر: 52237029 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رکورد عجیب کاهش تولید خودروی انگلیسی

همه‌گیری کرونا و مشکلات مربوط به زنجیره عرضه مثل کمبود نیمه‌رساناها تولید خودروی انگلیس را تا کمتر از ۸۶۰ هزار واحد پایین آورده که پایین‌ترین رقم از ۱۹۵۶ را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،تولید خودروی انگلیس در سال گذشته میلادی 6.7 درصد کاهش یافت و به کمتر از 860 هزار دستگاه رسید یعنی پایین‌ترین رقم از 1956.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودرو در انگلیس، تولید خودروی این کشور 34 درصد کمتر از سطح قبل‌از بحران کرونا است و همه‌گیری کرونا و مشکلات مربوط به زنجیره عرضه مثل کمبود نیمه‌رساناها از دلایل اصلی این سقوط هستند.

مدیرعامل این انجمن گفت:«بزرگ‌ترین دلیل کاهش تولید خودرو نیمه‌رساناها هستند. یک خودرو به‌طور متوسط بین 1500 تا 3000 ریزتراشه نیاز دارد».

بسته شدن کارخانه هوندا در سوییندن در ماه ژوئیه، 25 درصد تولید خودروی انگلیس را کاهش داد.

اما وی عقیده دارد علی‌رغم این شرایط، افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی و روند برقی کردن خودروها دورنمای این صنعت را در سال جاری میلادی روشن می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تولید خودرو به یک میلیون واحد بازگردد.

وی اضافه کرد:«از هر 12 خودروی ساخته‌شده در انگلیس در سال گذشته میلادی، یک خودرو کاملاً برقی بوده یعنی 72 درصد افزایش تولید خودروهای برقی. خودروهای هیبریدی و برقی 17.9 درصد کل تولید خودروهای تولیدشده در انگلیس را تشکیل می‌دهند».

شرکت‌های خودروسازی فورد، آستون مارتین و نیسان اخیراً یک میلیارد پوند برای توسعه تولید خودروهای برقی در انگلیس سرمایه‌گذاری کرده‌اند».

با توجه به این‌که مشکل کمبود نیمه‌رساناها احتمالاً تا نیمه دوم سال جاری میلادی برطرف می‌شود، به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت انرژی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی اصلی‌ترین مسئله صنعت خودروسازی باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما