شناسهٔ خبر: 52236940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار فارس تاکید کرد:

پرداخت تسهیلات برای تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت ۷۰ درصد

زینب شهریاری

استاندار فارس بر تامین تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی تاکید کرد و گفت: این طرح‌ها می‌توانند تسهیلات بانکی برای تکمیل و بهره برداری دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه صبح جمعه ۸ بهمن در حاشیه سفر به شهرستانهای لامرد و مهر از شهرک‌صنعتی مهر هم بازدید کرد و در این بازدید که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های مهر ولامرد در مجلس شورای اسلامی همراه بود، بر تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی تاکید کرد.

او گفت: برای تامین برق پایدار این شهرک صنعتی از طریق اجرای خط انتقال دومداره از پست برق به طول ۱۰کیلومتر، از ظرفیت بند ز تبصره ماده ۱۵قانون بودجه ۱۴۰۰  استفاده و تفاهم نامه بین شرکت شهرکهای صنعتی فارس شرکت توزیع برق فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرایی شود.

استاندار فارس همچنین دستورات لازم برای اجرای طرح سرمایه گذاری نیروگاه برق مولد برق مقیاس کوچک به ظرفیت ۲۵مگاوات را صادر کرد.

ایمانیه در ادامه در خصوص رفع مشکل تلفن و اینترنت شهرک صنعتی، به شرکت مخابرات دستور داد زیرساخت فیبر نوری را تا ورودی شهرک صنعتی اجرا کتد.

او همچنین بر تامین تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی نیز تاکید کرد و گفت: این طرح‌ها می‌توانند تسهیلات بانکی برای تکمیل و بهره برداری دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بیان کرد: آماده سازی زیرساخت‌های عمرانی در شهرک صنعتی مهر بر اساس برنامه زمانی و برمبنای اولویت بندی درحال انجام است.

احد فتوحی گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شده و ۳طرح با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

فتوحی افزود: طرح‌های دیوار هدایت سیلاب و شبکه داخلی فاضلاب از طرح‌هایی است که اخیرا به بهره برداری رسیده است.

او در ادامه با بیان اینکه  شهرک صنعتی مهر از شهرک‌های صنعتی در حال توسعه استان است، اضافه کرد: شهرک صنعتی مُهر با ۲۰۰ هکتار مساحت از ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک ۲۱ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و ۶ واحد نیز با اشتغال ۱۸۰نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، عنوان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.

او در ادامه با اشاره به اصلاح رده بندی زیست محیطی شهرک صنعتی مهر گفت: در این زمینه با تلاش‌های انجام شده اصلاح رده بندی زیست محیطی این شهرک صنعتی برای استقرار صنایع با رده شیمیایی توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد که با توجه به درآستانه تکمیل شدن این زون نیاز است مجدد مذاکرات برای افزودن زون دیگر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به لزوم تامین برق پایدار در این شهرک صنعتی گفت: در این زمینه نیز برای اجرای خط انتقال برق از پست برق خوزی به مساحت ۱۰کیلومتر و ظرفیت ۱۰مگاوات، توافقاتی با شرکت توزیع نیروی  برق فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده که امیدواریم با اجرای این طرح شاهدتامین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما