شناسهٔ خبر: 52236525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

فشارهای الجزایر نتیجه داد؛

پس از فشارهای الجزایر؛ سران اتحادیه آفریقا اخراج اسرائیل از عضویت ناظر را بررسی می‌کنند

با فشارهای الجزایر، موضوع اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر در نشست آتی این نهاد در اتیوپی بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، تلاشهای الجزایر و فشارهای آن در کنار شماری از کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و برخی کشورهای عربی مانند مصر و تونس برای گنجاندن پرونده اخراج رژیم صهیونیستی از عضویت اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر در صدر فهرست پرونده هایی که در نشست سران آفریقا بررسی خواهد شد،موفق بوده است، این نشست قرار است پنجم فوریه آینده در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شود.

 

یک منبع دیپلماتیک الجزایری تصریح کرد که تلاشهای کشورش از ماهها پیش برای گنجاندن موضوع اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا در دستورکار سی و پنجمین نشست سران آفریقا در پنجم فوریه آینده به ثمر نشسته است.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، الجزایر همچنان مواضع خود را با کشورهای آفریقایی و عربی عضو اتحادیه آفریقا با هدف تحقق اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر هماهنگ می کند.

 

سوم آگوست گذشته، سفارتخانه های هفت کشور عربی عضو اتحادیه آفریقا شامل الجزایر، مصر، کومور، تونس، جیبتوتی، موریتانی و لیبی یادداشتی را به موسی فقی رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا تحویل داده و طی آن به پذیرش عضویت رژیم اسرائیل به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا اعتراض کردند.

 

این کشورها خواستار گنجانده شدن این مساله برای بررسی در نشست آتی سران آفریقا شدند، زیرا به گفته آنها، درخواست تل آویو بر اساس اساسنامه داخلی اتحادیه آفریقا مورد رسیدگی قرار نگرفته و هیچ بحث و بررسی یا رایزنی میان اعضای اتحادیه آفریقا در این زمینه صور نگرفته و این مساله یک تخطی و تخلف اجرایی و سیاسی غیر قابل قبول از سوی رئیس کمیساریا به شمار می رود.

 

سی و پنجمین نشست سران اتحادیه آفریقا روزهای پنجم و ششم فوریه آینده در اتیوپی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما