شناسهٔ خبر: 52236231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام بیش از ۶ هزار بازرسی اصناف در کاشمر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از انجام بیش از ۶ هزار بازرسی اصناف در کاشمر به منظور نظارت و کنترل بر بازار از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حمدرضا ملکی گفت: به منظور نظارت و کنترل بر بازار از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی اصناف در کاشمر انجام و در همین چارچوب ۳۶۰ فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: درج نشدن قیمت بر روی کالا، نصب نشدن اتیکت اطلاعات اجناس، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور رسمی فروش، احتکار، تقلب و عدم رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه از مهمترین تخلفات ثبت شده در واحد‌های صنفی کاشمر بوده است.

امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ مورد تماس مردمی با سامانه تلفنی ۱۲۴ با مضمون شکایت‌های اقتصادی در این شهرستان دریافت شده که ۷۵۲ مورد از این شکایت‌ها قابل‌پیگیری بوده است.

او گفت: با توجه به این که بخش قابل‌توجهی از شکایت‌ها کتبی بوده است با دعوت ۲ طرف ۸۹ مورد صلح و سازش اتفاق افتاده و ۷۵۱ میلیون تومان نیز از ابتدای سال تاکنون به شاکیان برگشت داده شده است؛ کمتر از ۱۰ درصد کسبه کاشمری مرتکب تکرار تخلف می‌شوند و با کسانی که تخلف کنند برخورد جدی خواهیم کرد و به شکایت‌ها در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است که به‌صورت رسمی انجام می‌شود مثلا وقتی طی یک سال شکر چهار مرحله گران شده، بدون‏ شک تمام تولیدات مربوط به این محصول هم افزایش می‌یابد یا قیمت شیر، تخم‌مرغ و مرغ و در کل ۵۰ درصد هزینه‌های تولید محصولات دامی به قیمت نهاده دامی مرتبط است که همه آن‌ها افزایش‌یافته است.

انتهای پیام//ص.ب

نظر شما