شناسهٔ خبر: 52236022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افکارعمومی جهان باید از عمق فاجعه انسانی در یمن آگاه شوند

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه جامعه جهانی نگاه دو گانه‌ای نسبت به مسائل جهانی و جنگ در یمن دارد و تابع اراده آمریکا است، گفت: افکارعمومی جهان باید از عمق فاجعه انسانی در یمن آگاه شوند.

صاحب‌خبر -

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به هفتمین سال حمله همه جانبه نیروهای رژیم آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: امروز صحنه میدانی تغییر یافته و نبردی کامل بین حق و باطل به وجود آمده است. نیروهای ائتلاف نزدیک به 7 سال است که با صرف 350 میلیارد دلار هزینه به یمن حمله کرده‌اند. این در حالی است که مردم یمن در این مدت به شکل کامل در محاصره بوده و کمکی از کشورهای دیگر برای دفاع از خود دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه حملات هوایی علیه مردم یمن در 4 استان این کشور در حال انجام است، بیان داشت: تشدید حملات ائتلاف سعودی علیه شهروندان یمنی خصوصا در شهرهای صنعا، الحدیده، شبوه و جوف از دامنه بالاتری برخوردار است.

هانی زاده خاطرنشان کرد: این شهرها اکنون در اختیار حوثی‌ها است و این نشان می دهد عربستان سعودی در تغییر شرایط میدانی به نفع خود در این مناطق با شکست کامل رو به رو شده و به این دلیل به حملات هوایی و افزایش آن روی آورده است.

این کارشناس مسایل منطقه ادامه داد: عربستان در 7 سال گذشته ده‌ها هزار نفر از مردم یمن را به شهادت رسانده است اما، امروز نیروهای انقلابی یمن با اتکا به نیروهای تجهیزاتی، موازنه قدرت را به نفع خود تغییر داده‌اند. امروز موشک و پهپادهای رادار گریز یمن توانسته عمق اراضی عربستان و امارات را تحت تاثیر قرار دهد که نشان می‌دهد جنگ یمن به نقطه حساس خود رسیده است.

هانی‌زاده گفت: موشک‌های بالستیک تولید شده در یمن به شدت موجب نگرانی عربستان و امارات شده است و در حقیقت ائتلاف سعودی احساس می‌کند در باتلاقی گیر افتاده‌ است که توان خروج از آن را ندارد.

وی به اهداف عربستان در بمباران مناطق غیرنظامی در یمن اشاره کرد و گفت: عربستان سعی دارد با بمباران هوایی به نوعی صحنه جنگ یمن را به نفع خود تغییر دهد. درهفته گذشته هواپیماهای عربستان هفته‌ای دو بار نقاطی غیر نظامی از یمن را بمباران کردند و این عدد در روزهای اخیر افزایش یافته است.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود: 17 هزار نفر از نیروهای ائتلاف عربستان و 17 تیپ از تجهیزات نظامی این ائتلاف در جنگ با یمن از بین رفته است و این نشان می دهد عربستان توانایی مقابله با مجموعه انصار الله را ندارد و مانند رژیم بعثی عراق که بعد از هر شکست مناطق مسکونی کشورمان را هدف می گرفت، بعد از شکست خود در جبهه نبرد زمینی به شهرها و مناطق مسکونی از طریق هوایی حمله می کند و مردم را به قتل می رساند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در مقابل کشتار مردم یمن اظهار داشت: در طول یک هفته عربستان سعودی 52 بار مردم یمن را به شکل مستقیم هدف حملات خود قرار داد اما، این حملات در روزهای اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است و تعداد حملات هوایی علیه مردم یمن به 60 حمله در یک روز رسیده است.

هانی زاده با بیان اینکه جامعه جهانی نگاه دو گانه ای نسبت به مسایل جهانی و جنگ یمن دارد و تابع اراده آمریکا است، گفت: جامعه جهانی جامعه منصفی نیست و به این دلیل نیاز است افکارعمومی در جهان از واقعیت های جنگ در یمن و عمق فاجعه انسانی که ائتلاف سعودی در این کشور مرتکب آن شدند، اطلاع پیدا کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که ایران به لحاظ انسانی حامی مردم یمن است چرا که مردم این کشور حامی و پشتیبان دیگری ندارند. به این دلیل، برگزاری راهپیمایی از سوی مردم ایران پشتیبانی ملت ما را از مردم یمن نشان خواهد داد. راهپیمایی مردم ایران منجر به جلب توجه افکارعمومی نسبت به جنایت‌های رخ داده در این کشور خواهد شد.

انتهای پیام /  

نظر شما