شناسهٔ خبر: 52235503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناتوانی قانونگذاران ایتالیایی در انتخاب رئیس جمهور جدید

قانونگذاران ایتالیایی نتوانستند در دور چهارم رای گیری خود رئیس جمهور این کشور را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - تلاش قانون گذاران ایتالیایی در چهارمین دور رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور هم بی نتیجه ماند.

بر این اساس، بیش از یک هزار نماینده مجلس نمایندگان، سنا و نمایندگان استانی ایتالیا، در چهار روز گذشته به طور عمده آراء سفید به صندوق‌ها ریخته اند. رهبران احزاب در ایتالیا تاکنون نتوانسته اند در مورد فرد مشخصی برای مقام ریاست جمهوری به توافق برسند.

الفونسو پکورارو اسکانیو، سیاستمدار ایتالیایی و وزیر اسبق محیط زیست در این رابطه گفت: بر اساس قانون اساسی ایتالیا، رئیس جمهور نماد وحدت ملی است که در هفت سال دوره ریاست جمهوری خود باید بی طرفانه و منصفانه در این مقام عمل کند و از جریان و گروه سیاسی خاصی حمایت نکند. تنها چنین فردی می‌تواند رئیس جمهور آینده کشور شود.

در حالی که احزاب ایتالیایی، دور دوم ریاست جمهوری سرجو ماتارلا را خواستار هستند، اما رئیس‌جمهور ۸۰ ساله ایتالیایی که محبوبیت زیادی دارد، اعلام کرده است که حاضر به فعالیت برای یک دوره دیگر نیست.

یک شهروند ایتالیایی در اینباره اظهارداشت: در شرایط دشوار سیاسی کنونی ایتالیا، تنها گزینه این است که رئیس جمهوری فعلی برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور ایتالیا سوگند یاد کند تا کشور از این بن بست خارج شود.

هم اکنون نام ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری مطرح شده است هر چند که احزاب بر ضرورت ادامه کار دراگی در کاخ نخست وزیری برای ادامه حل مشکلات اقتصادی این کشور پافشاری دارند.

انتهای پیام/ 

نظر شما