شناسهٔ خبر: 52235298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

شامگاه پنجشنبه

بایدن به همتای اوکراینی وعده حمایت‌های بیشتر اقتصادی داد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همزمان با افزایش تنش ها با روسیه بر سر اوکراین، در گفت و گو با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود وعده حمایت های بیشتر اقتصادی را از کی یف داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بایدن با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت و گو و بار دیگر بر آمادگی آمریکا و متحدان و شرکای آن برای پاسخ قاطع به حمله احتمالی روسیه به اوکراین تاکید کرد.

 

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا مدعی آمادگی آمریکا، متحدان و شرکای خود برای پاسخ قاطع در صورت تجاوز بیشتر احتمالی روسیه به اوکراین و نیز تاکید بر تعهد واشنگتن بر حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین شد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید،  بایدن خاطرنشان کرد که آمریکا در سال گذشته بیش از نیم میلیارد دلار کمک های توسعه ای و بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده و در حال بررسی حمایت های کلان اقتصادی از اوکراین در میان فشارهای ناشی از افزایش حضور نظامی روسیه است.

در بخش دیگری از بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن تصریح کرد با وجود خروج اعضای خانواده دیپلمات های آمریکایی از اوکراین، سفارت این کشور در کی یف همچنان باز و کاملا فعال است.

بر اساس این بیانیه، رهبران دو کشور در مورد تلاش های هماهنگ دیپلماتیک  در خصوص امنیت اروپا گفت و گو و بر اصل هیچ چیز در مورد اوکراین بدون مشارکت این کشور نخواهد بود، تاکید کردند.

بایدن همچنین مدعی شد آمریکا از تلاش‌های حل مناقشه در چارچوب نرماندی حمایت می کند و ابراز امیدواری کرد که تعهد مجدد طرفین در ۲۶ ژانویه به مفاد آتش‌بس ژوئیه ۲۰۲۰،  به کاهش تنش‌ها و پیشبرد اجرای توافق‌نامه‌های مینسک کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما