شناسهٔ خبر: 52235158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۰ درصد آب آشامیدنی بوشهر از طریق دریا تأمین می‌شود

گروه استان‌ها -هم اکنون ۱۴۰ هزار مترمکعب پروژه‌ آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر اجرایی و یا به بهره‌برداری رسیده و این درحالی است که با افتتاح طرح‌ها ۸۰ درصد آب آشامیدنی شهر بوشهر از طریق دریا تأمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهرحل مشکل آب شرب همواره به‌عنوان یکی از مطالبات مردم استان بوشهر مورد توجه بوده است که این مهم به‌عنوان یک خواسته تاریخی در همه ادوار مطرح بوده است.

استان بوشهر در کنار آب‌های خلیج‌فارس ظرفیت‌ مهمی در برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و تأمین آب شرب فراهم کرده است.

80 درصد منابع آب شرب استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد

اکنون 80 درصد منابع آب شرب استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد و برای ایجاد منابع آب جدید در داخل استان، طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تنها مرکز استان در کشور که آب آن نوبت‌بندی است بوشهر است اظهار داشت: بیش از 80 درصد آب آشامیدنی این استان در دیگر استان‌ها قرار دارد که تسریع در اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن امری مهم و ضروری است.

احمد محمدی‌زاده از اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و بیان کرد: طرح‌هایی با مشارکت بخش خصوصی در  سواحل استان بوشهر در حال اجرا است که تکمیل و بهره‌برداری از آنها در اولویت قرار دارد.

باید از هم اکنون برای جلوگیری از بحران کم آبی چاره‌اندیشی شود

امام جمعه بوشهر هم باتأکید بر حل معضل تاریخی استان در تأمین آب شرب تصریح کرد: در فصل گرما مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر با معضل کم آبی مواجه هستند که باید از هم اکنون برای جلوگیری از بحران کم آبی در فصل گرما چاره‌اندیشی شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نیروگاه اتمی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم تولید آب شرب دانست و افزود: مصوبه هیئت دولت برای تولید آب آشامیدنی از پروژه نیروگاه اتمی برای این استان باید اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: شایسته نیست که مردم استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس از مشکلات کم آبی در عذاب باشند باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

اکنون 10 درصد آب استان بوشهر از دریا تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با بیان اینکه اکنون 22 هزار و 500 مترمکعب آب شهر بوشهر از طریق آب دریا تأمین می‌شود اظهار داشت: با اجرا پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا اکنون 10 درصد آب استان بوشهر از دریا تولید می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور از اجرا 2 پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر به ظرفیت تولید 17 هزار و 35 هزار مترمکعب خبر داد و خاطر نشان کرد: با افتتاح این 2 پروژه ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهر بوشهر به 75 هزار مترمکعب می‌رسد.

وی با بیان اینکه فاز نخست آب‌شیرین‌کن 17 هزار مترمکعب بوشهر به ظرفیت 10 هزار مترمکعب تا قبل از نوروز وارد مدار می‌شود گفت: آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب دیگر هم پیشرفت 80 درصدی دارد که تابستان 1401 وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه به ظرفیت 140 هزار متر مکعب پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان در دست اجرا و یا بهره‌برداری است گفت: هم اکنون 10 درصد آب استان از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود، اما این میزان در آینده به 35 تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

حمزه‌پور از افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن شش هزار و 500 مترمکعب وحدتیه دشتستان تا قبل از تابستان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی پروژه آب‌شیرین‌کن جزیره شیف بوشهر تا دهه فجر وارد مدار می‌شود.

وی اضافه کرد: آب‌شیرین‌کن 28 هزار مترمکعب سیراف جم هم پیشرفت خوبی دارد و حداقل به ظرفیت 10 هزار مترمکعب آن تا فروردین وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

نظر شما