شناسهٔ خبر: 52235097 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اپلیکیشن TIME Immersive برای غوطه‌ور شدن در خبرها و روایت‌ها

آیا تا به حال شده است که در حال خواندن یک گزارش حس کنید که دوست دارید تصاویر مرتبط با آن را ببینید تا بتوانید آن را به طور کامل تجسم کنید؟

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، آیا تا به حال شده است که در حال خواندن یک گزارش حس کنید که دوست دارید تصاویر مرتبط با آن را ببینید تا بتوانید آن را به طور کامل تجسم کنید؟ یا تابه حال شده است که هنگام خواندن متن یک داستان خبری در ذهن خود تصور کنید که آن را با صدای یک گوینده می‌شنوید که در حال تعریف کردن آن داستان برای شماست؟ به نظر می‌رسد هر دوی این موارد رویای بیشتر ژورنالیست‌ها و علاقه مندان به رسانه‌های نوشتاری است. شاید ایده اصلی اپلیکیشن TIME Immersive هم از همین جا نشأت گرفته باشد.

این اپلیکیشن که وابسته به نشریه تایم است، داستان‌های خود را از طریق AR و VR برای مخاطبان ارائه می‌کند و از این طریق به آن‌ها کمک می‌کند تا این داستان‌ها را با جزئیات بیشتری ببینند. در واقع این اپلیکیشن در حال حاضر شامل دو داستان اصلی است که منبع اصلی آن‌ها گزارش‌های نشریه تایم هستند.

هنگامی که وارد TIME Immersive می‌شوید، اولین داستان‌هایی که به آن‌ها برمی خورید، داستان جنگل‌های آمازون و سفر به ماه هستند. به نظر می‌رسد به مرور زمان قصه‌های جدیدی به داستان‌هایی که در این اپلیکیشن تحت پوشش هستند، اضافه می‌شود. همان گونه که در ابتدا TIME Immersive تنها شامل گزارش داستان سفر به ماه بود و پس از مدتی گزارش قدم گذاشتن در میان جنگل‌های بارانی آمازون هم به آن افزوده شد.

هریک از این داستان‌ها نتیجه همکاری نشریه تایم با نهاد‌های دیگری مانند موزه هوافضا، استودیو‌های فیلمبرداری و موارد مشابه هستند. هدف این اپلیکیشن این است که به مخاطبان خود کمک کند تا تجربه‌ای از ژورنالیسم داشته باشند که با همه تجارب قبلی آن‌ها متفاوت است. هنگام مشاهده داستان‌ها در TIME Immersive این اپلیکیشن به دوربین شما دسترسی خواهد داشت و شما باید هنگام مشاهده دوربین گوشی خود را به سمت سطحی صاف و عمودی نگه دارید؛ سپس ناحیه هایلایت شده را برای قرار گرفتن مواردی که در داستان قرار است مشاهده شوند، لمس کنید. بعد از آن می‌توانید با حرکت دادن گوشی تلفن همراه خود به ماجراجویی و اکتشاف بپردازید.

این اپلیکیشن امکان عکاسی و فیلمبرداری از صحنه‌هایی که در این زمان می‌بینید را هم برای شما فراهم کرده است. نکته قابل توجه هنگام استفاده از این اپلیکیشن این است که حتما باید هنگام استفاده از آن گوشی موبایل خود را رو به یک سطح صاف و عمودی نگه دارید تا بتوانید تصاویر را آنگونه که باید، مشاهده کنید. هنگامی که وارد بخشی از داستان می‌شوید که بر اساس آن داستان روایت می‌شود، صدای نریتور را هم می‌شنوید که توضیحات لازم را به شما می‌دهد و در مثال سفر به ماه صدا‌های درون سفینه هم قابل شنیدن است.

داستان سفر به ماه از دو بخش تشکیل شده؛ بخش اول فرود روی ماه که با یک شمارش معکوس، نریشن، تصویر مرحله به مرحله فرود از روی ماه و از داخل سفینه همراه است و در بخش دوم می‌توانید به ماجراجویی روی سطح ماه بپردازید. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که از شنیدن روایت‌های کهنه و هیجان‌انگیز به شیو‌های جدید و ماجراجویانه لذت می‌برید، حتما این اپلیکیشن تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

منبع: یک پزشک

نظر شما