شناسهٔ خبر: 52234604 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

نوشاد عالمیان: آنقدر در مسابقات غیبت داریم، همه سراغ‌مان را می‌گیرند!

نگرانی آقای ستاره : وضعیت اصلا خوب نیست

نفر اول تنیس روی میز گفت: وضعیت اصلا خوب نیست و آنقدر به مسابقات بین المللی اعزام نمی‌شویم که همه سراغ ما را می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

نگرانی آقای ستاره : وضعیت اصلا خوب نیست

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز کشورمان در مورد شرایط خودش در لیگ فرانسه، ابتلا به کرونا وضعیت تیم ملی والیبال به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید:

ظاهرا به کرونا مبتلا شده بودی، وضعیتت چگونه است؟

بله حدود 10 روز قبل به کرونا مبتلا شدم. در چند روز اول یک مقدار وضعیتم خوب نبود، اما رفته رفته بهتر شدم و سه شنبه نیز تستم منفی شد. در این مدت نتوانستم تمرین کنم، اما در مجموع شرایطم خوب است.

وضعیت تیم تان در لیگ فرانسه چطور است؟

خوشبختانه نتایج خوبی را کسب کردیم و دور رفت توانستیم صدرنشین شویم.

مدتی است که در رقابت‌های بین المللی شرکت نکردید، مسابقه ای پیش رو دارید؟

خبر ندارم، اما احتمالا باید در یکی دو مسابقه شرکت کنیم.

الان وضعیت به شکلی هست که بتوانید در دوره بعدی بازی‌های آسیایی هم مدال کسب کنید؟

قطعا شانس مدال دوباره داریم، چون همه بچه ها این پتانسیل را در خود می‌بینند، این مستلزم آن است که رسیدگی کنند و در مسابقات مختلف حاضر شویم. واقعیت این است که در پروتورهای بین المللی بازی نمی‌کنیم. 6، 7 مسابقه برگزار شده، اما ما حضور نداشتیم. الان هرکسی ما را می‌بیند، می‌گوید که چرا در مسابقات نیستید و کجایید. همه اطلاع دارند که مدالِ بازی های آسیایی یعنی مدال جهانی. باید این حضور مان در مسابقات بین المللی اولویت قرار داده شود.


فدراسیون برای اعزام‌ها هزینه را پیش می‌کشد؟ چه کسی باید این کارها را انجام دهد؟

اینکه بودجه تنیس روی میز خیلی پایین است که واقعیت بوده و مشکلات ارزی هم وجود دارد، اما ما به عنوان بازیکن چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ اگر وضعیت به همین شکل است، خیلی هم نباید برای مدال آوری انتظار داشته باشند، چون ورزش دنیا هر روز در حال تغییر است و باید سرمایه گذاری بیشتری کنند. همه کشورها در هر مسابقه 10، 15 ورزشکار اعزام می‌کنند. هندی ها که رقیب اصلی ما هستند در هر مسابقه 20 نفر حضور دارند. مانند ما نیستند که در 2، 3 مسابقه شرکت می‌کنیم و آن هم 3،‌4 نفر. با این شرایط نمی‌توان پیشرفت کرد، چون همه در کوران مسابقات هستند.

الان دلخوشی این است که شما در لیگ فرانسه حضور دارید و آنجا آماده می‌شوید.

بله الان همه آماده سازی ما در فرانسه است و اگر این هم نبود که دیگر هیچ. وضعیت سخت شده و اگر هیمنطور پیش برویم، به مشکل می‌خوریم. نمی‌دانم چه بگویم، اما اگر مدال و مقام می‌خواهیم باید هزینه کنیم. فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند و باید همه پای کار بیایند.


درخواست تان از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است؟

بله. ابتدا از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بعد از ارگان‌ها و اسپانسرهای دیگر طلب کمک داریم، چون تنیس روی میز پتانسیل بالایی دارد. الان بودجه رشته ما 3، 4 میلیارد است که واقعا در این شرایط صفر است، چون این مبلغ برای اعزام ها هم کافی نیست. همین هند که رقیب ما است، بودجه یکی، دو میلیون دلار است.

پس معتقدی برای تکرار مدال باید شرایط تغییر کند؟

حتما همینطور است. باید برای کسب مدال هزینه کرد و دست خالی نمی‌توان به چیزی رسید. قطعا کار ما نسبت به 4 سال قبل سخت تر می‌شود و تیم‌های دیگر هم به خوبی آماده شده‌اند.

نظر شما