شناسهٔ خبر: 52234272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

هشدار آمریکا به اتباع خود در خصوص سفر به کشور امارات

ابنا

وزارت امور خارجه آمریکا، خواستار تجدیدنظر اتباع خود در خصوص سفر به کشور امارات، شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت امور خارجه آمریکا از اتباع خود خواست تا به دلیل خطر حملات موشکی و پهپادی یمن از سفر به امارات تجدید نظر کنند.

این وزارتخانه هشدار درباره سفر آمریکایی‌ها به امارات را به‌روز رسانی کرده و در آن به خطر وقوع حملات موشکی و پهپادی اشاره کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم که به دلیل خطر حملات موشکی و پهپادی یمن در سفر خود به امارات تجدید نظر کنند.

یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا با اشاره به اینکه ارتش احتمالا نمایشگاه معروف بین‌المللی امارات در دبی که تا 31 مارس آینده دایر خواهد بود، هدف می‌گیرد، در توییتر نوشت: «اکسپو ...با ما احتمالا متحمل خسارت شود توصیه می‌کنیم جهت را تغییر دهید».

در پی این تهدید سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شرکت بین‌المللی معروف «اکسپو دبی» در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که تعدادی از جشن‌ها و مراسم‌ها که قرار بود به زودی برگزار شود، به دلیل یک توئیت تهدیدآمیز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تأخیر افتاده است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن، هفته گذشته ابوظبی پایتخت امارات را با چند فروند پهپاد و موشک هدف قرار دادند.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که 20 فروند پهپاد و 10 فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

المیادین افزود: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما