شناسهٔ خبر: 52232913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جشن و سرور در پهنه دیار مینودری پس از راهیابی تیم ملی به جام‌جهانی

رضا قنبری

هواداران و مردم ورزش‌دوست استان قزوین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را در سرمای زمستان جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان برای ششمین بار به جام جهانی موجی از شادی و سرور را به مردم استان قزوین هدیه داد.

مردم شهر قزوین در سرمای زمستانی پس از پیروزی تیم ملی به خیابانها آمدند و با حضور در معابر و میادین مرکزی شهر، راهیابی ملی‌پوشان به جام جهانی قطر را جشن گرفتند که لحظه به لحظه بر حجم شادی‌های مردم در خیابان های این شهر افزوده می‌شود.

 ورزش دوستان با راه انداختن کاروان‌های موتوری و خودرویی این پیروزی را جشن گرفته و شادمانی می کنند.

 رانندگان خودروها در حالی که چراغ‌ خودروهایشان را روشن کرده‌ و به صورت ممتد بوق می‌زنند با در دست داشتن پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران از خیابان‌های قزوین در حال گذرند.

ثثث

 شماری از مردم قزوین هم با شیرینی این افتخارآفرینی ملی‌پوشان را جشن گرفتند. 

 مردم استان در نقاط مختلف به ویژه در شهر قزوین با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شعار "ایرانی قهرمان مبارک_مبارک" سر دادند. 

تیم ملی فوتبال ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1968، 1972 و 1976 شده و در سال‌های 1978، 1998 ، 2006 ، 2014 ، 2018 و حالا جام جهانی 2022 قطر موفق شده برای ششمین بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

جام جهانی فوتبال که مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود از سال 1930 و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  آبان ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و قرعه کشی این رقابت ها هم دوازدهم فروردین سال آینده انجام خواهد شد.

مردم استان  شادمان از صعود صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی با حضور در خیابان‌ها و معابر عمومی به جشن و پایکوبی پرداختند.

علاقه‌مندان به فوتبال با حضور در خیابان‌های خیام و میدان آزادی و میدان سرداران مشغول جشن و پایکوبی هستند و با شعار «بچه‌ها متشکریم» و " ایرانی با غیرت " و " ایرانی قهرمان " از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور قدردانی کردند.

 مردم سوار بر اتومبیل‌های خود با بوق زدن و در دست گرفتن پرچم ایران، در خیابان‌های شهر کارناوال‌های شادی به راه انداختند.

امروز در هفتمین بازی مرحله مقدماتی گروه اول جام جهانی در قاره آسیا،   11 نفر روی مستطیل سبز ورزشگاه آزادی تهران مأموریت داشتند تا مردم ایران را به یک جشن ملی دعوت کنند و در پایان نود دقیقه ملی پوشان کشورمان توانستند با برتری یک بر صفر مقابل تیم عراق دوباره تاریخ سازی کنند.

ثثثث

بچه ها گل کاشتید/ متشکریم

یک دانشجوی قزوینی که با در دست داشتن پرچم کشورمان فریاد ایران، ایران سر می‌داد به خبرنگار برنا گفت: ایران بهترین تیم آسیا و سلطان فوتبال قاره کهن است.

علی علوی افزود: بچه‌ها امروز خوب ظاهر شدند و تلاش آنها به بار نشست و این صعود را مدیون زحمات مربیان، بازیکنان و دعای خیر مردم هستیم.

یکی از کسبه خیایان خیام قزوین هم شادمان از صعود تیم ملی به جام جهانی اظهارداشت: این پیروزی را به تمام مردم و ورزش‌دوستان تبریک می‌گویم و امیدوارم با تداوم پیروزی‌ها بتوانیم در جام جهانی هم بدرخشیم.

مهدی جهانی تصریح کرد: مردم بیشترین حمایت را از تیم ملی داشتند و ثابت کردند که یار دوازدهم ملی‌پوشان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال هستند.

وی با بیان اینکه امروز سریع ترین صعود تاریخ تیم ملی به جام جهانی فوتبال رقم خورد بیان کرد: امروز یکی از بهترین روزهای مردم ایران در تاریخ ورزشی کشور است.

یک شهروند ۶۵ ساله هم در حالی که با نوه‌های خود به خیابان آمده بود به خبرنگار برنا می گوید: فوتبال پیر و جوان ندارد و امروز با برد شیرین به جام جهانی صعود کردیم و همه خوشحالیم.

صالح علایی، با اشاره به اینکه ایران مهد خواستن توانستن است، می افزاید :  امروز تیم ملی ایران موجب غرور ایرانیان در آسیا و جهان شد و فوتبال آسیا به ایران تعظیم کرد.

ثثثثثقق

این بازنشسته قزوینی می گوید: بازیکنان تیم ملی باید نوار پیروزی‌های ایران را تداوم بخشند و خود را برای پیروزی‌های دیگر آماده کنند.

راننده‌ای که پشت چراغ قرمز ایستاده و به منظور ابراز شادمانی خود از صعود تیم ملی به جام جهانی مرتب بوق می‌زند هم می گوید: به تیم ملی عشق می‌ورزم و از شادی سر از پا نمی‌شناسم.

محمد فلاح می افزاید: این صعود غرورآفرین است و شادی مردم را به همراه دارد که باید از کادر فتی و بازیکنان تیم ملی تشکر و قدردانی کرد.

جشن صعود تیم ملی ایران در قزوین و شهرستان‌های استان از جمله آبیک ، تاکستان ، البرز ، آوج و بوئین زهرا در حال برگزاری است و مردم با به صدا در آوردن بوق‌های شادی خودروهای خود و در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ کشورمان شادمان هستند و در برخی نقاط شیرینی و گل به همدیگر هدیه می‌دهند.

تیم ملی کشورمان امروز بدون اما و اگر سریعترین صعود تیم ملی به جام جهانی را رقم زد و به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی صعود کرد.

به امید حضور شایسته تیم در جام جهانی.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

  • صف آرایی فوتبالیست های شمس آذر مقابل نماینده شیراز
  • مرحله دوم اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان در قزوین ادامه دارد

نظر شما