شناسهٔ خبر: 52232837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور مهاباد - بوکان دوباره مسدود شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: محور مهاباد - بوکان ( جاده برهان) در جنوب آذربایجان غربی به دلیل کولاک برف و عدم دید کافی به طور موقت دوباره مسدود شد.

صاحب‌خبر -

محسن خادمی شامگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تردد در محور مهاباد - بوکان از جاده برهان از بعدظهر امروز به دلیل کولاک شدید و نبود دید کافی حتی با استفاده از زنجیرچرخ با دشواری انجام می گیرد از اینرو تا عادی شدن اوضاع موقتا مسدود بوده و رانندگان از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این محور هفته گذشته نیز به مدت پنج روز مسدود شده بود اضافه کرد: محور مهاباد - پسوه - پیرانشهر نیز هم اکنون به دلیل کولاک برف تردد در آن خطرناک بوده و از رانندگان درخواست داریم تا اطلاع ثانوی از حرکت در این مسیر خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد افزود: هم اکنون تردد در محور مهاباد به سمت سردشت و در نزدیکی گردنه زمزیران و جواله رشان نیاز به زنجیر چرخ دارد.

خادمی اضافه کرد: تردد در دیگر محورهای این شهرستان به کندی در جریان است و گروه های راهداری با تلاش شبانه روزی خود با برف روبی و نمک پاشی این محورها از مسدود شدن آن جلوگیری کرده اند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

خادمی همچنین به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند و به دلیل تداوم بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، طبق گفته هواشناسی سامانه بارشی از روز گذشته وارد منطقه شده که فعالیت خود را تا فردا بعدظهر بیشتر به صورت بارش برف همراه با وزش باد نشان می دهد.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف سنگین کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از روز گذشته در این شهرستان و دیگر نقاط آذربایجان‌غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

نظر شما