شناسهٔ خبر: 52232665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پتروویچ: به تیم ملی ایران تبریک می‌گویم / خوشحالم جزوی از پروژه تغییر نسل فوتبال عراق هستم

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق در مورد رویارویی با تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، زلیکو پتروویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق پس از شکست شاگردانش مقابل تیم ملی ایران اظهار داشت: ابتدا به ایران بابت صعود به جام جهانی تبریک می‌گویم. آن‌ها لایق این صعود بودند و به نظرم بهترین تیم آسیا هستند. کره تیم خوبی است اما ایران تیم بهتری محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در این مسابقه ما بهتر از بازی اولمان مقابل ایران بازی کردیم. من به بازیکنان خودمان افتخار می‌کنم چون با وجود از دست دادن هشت بازیکن، مقابل ایران خوب ظاهر شدیم. بازیکنان عراق در این دیدار برای ملتشان جنگیدند. مقابل تیمی که چندین بازیکن در اروپا دارد، بازی کردیم. برای ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم. بازی با ایران تجربه خوبی برای ما بود. برابر تیم‌هایی مانند ایران نیاز به شانس دارید که به برتری برسید ولی ما نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

سرمربی عراق درباره شانس تیمش برای صعود به جام جهانی بیان کرد: من خیلی موارد را از عرب کاپ عوض کردم و بازیکنان جوانی به تیم آوردم تا سرمربی بعدی بتواند از نسل جدید بازیکنان عراق استفاده کند. من افتخار می‌کنم که سرمربی عراق هستم و امیدوارم مردم دو سال بعد از من بابت بازیکنان جوانی که آوردم تشکر کنند. من سرمربی‌ای نیستم که بازیکنانم را سرزنش کنم. ما با هم می‌بریم و با هم می‌بازیم. باید به بازیکنان احترام گذاشته شود تا متقابلا احترام دریافت کنید.

او درخصوص بازی امشب اضافه کرد: ما نتیجه خوبی نگرفتیم ولی من خوشحالم و نتیجه خوبی گرفتم چرا که فکر می‌کنم بازیکنانی آورده‌ام که تا ۱۰ سال آینده برای عراق بازی کنند. بازیکنان جوان و نوجوان عراقی باید آموزش ببینند. من خوشحالم که جزئی از این پروژه بودم. من کاری ندارم که مردم می‌گویند ما نمی‌بریم. یک شبه نمی‌توان نتیجه گرفت. مثلا عدنان تلاش می‌کند که فوتبال عراق را پیش ببرد ولی من هم جزئی از پروژه هستم. من زیدان را که مثل یک الماس است از منچستریونایتد آوردم و می‌دانم استعدادهای زیادی مانند او در عراق حضور دارند.

سرمربی تیم ملی عراق درمورد میدان دادن به بازیکنان جوان گفت: من بیشتر در اروپا کار کرده‌ام. یاد گرفتم که بازیکنان خوبی برای ستاره شدن در آینده پرورش دهم. این دلیلی است که دوست دارم با نسل جدید فوتبال عراق کار کنم. اگر فدراسیون یا هر کس دیگری دوست ندارد، مشکلی بابت جدایی ندارم ولی احترام زیادی برای مسئولان فدراسیون عراق قائل هستم. البته این طور نیست که به هر قیمتی بخواهم بمانم. من ۹۰ درصد تیم را تغییر داده‌ام و این، راه یک شبه نیست. سرمربی جدید هم اگر بیاید چنین مشکلاتی خواهد داشت.

نظر شما