شناسهٔ خبر: 52232615 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چهار ماموریت رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان خراسان رضوی در رابطه با معادن سنگ آهن سنگان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان حضور در معادن سنگ آهن سنگان چهار ماموریت برای بازرس کل استان خراسان رضوی تعریف کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -   طبق گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان پس از بازدید چهارساعته از معا‌دن سنگ آهن منطقه سنگان، در جلسه‌ای با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و سایر اعضای شورای تامین شهرستان خواف و همچنین مدیرکل صمت و بازرس کل استان خراسان رضوی، در مجتمع سنگ آهن سنگان به استماع اظهارات مقامات استانی و محلی پرداخت.

وی ضمن ابلاغ سلام ریاست قوه قضاییه به مردم شریف این شهرستان، هدف از سفر‌های استانی را بررسی و حل مشکلات اساسی دانست که مرتفع ساختن آن‌ها کمک دستگاه قضا را می‌طلبد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از معدن سنگان به عنوان یک نعمت خدادادی یاد کرد که به مردم این منطقه و کشور ارزانی شده و گفت که اگر از این نعمت و ظرفیت به خوبی استفاده شود نه تنها موجبات رشد منطقه فراهم می‌شود بلکه تاثیر زیادی در رشد اقتصادی جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هنوز به خوبی و با تمام ظرفیت از این معادن استفاده نشده است، بیان داشت: با ایجاد و بهره برداری از یک معدن در هر منطقه‌ای، در درجه اول حق این است که مردم منطقه هم به دلیل مزاحمت‌های ناشی از این موضوع از جمله تردد‌های خودرو‌های سنگین، تخریب محیط زیست و جاده‌ها و گرد و خاک، از نعمت‌های آن برخوردار باشند.

خدائیان با تاکید بر اینکه مسئولین معادن باید موجبات اشتغال نیرو‌های بومی را فراهم کنند، گفت: با وجود معادن و کارخانه‌هایی که برای فرآوری محصولات معدنی ایجاد شده نباید بیکاری در شهرستان خواف وجود داشته باشد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه تاکید کرد که ضروری است بخش خصوصی و دولتی که از معادن سنگان بهره مند می‌شوند به ایجاد و فراهم ساختن زیرساخت‌های منطقه مطابق قانون، کمک کنند.

وی به بازرس کل استان خراسان رضوی ماموریت داد تا نسبت به تحقق این موضوع ورود کند، اقدامات نظارتی لازم را مورد توجه قرار دهد و قصور و کوتاهی‌ها را به منظور پیگیری به سازمان بازرسی منعکس نماید.

خدائیان پیرامون معادن پلاسری به مشکلات محیط زیستی ناشی از وجود این معادن در منطقه اشاره کرد و از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خواست که موضوع را در زمینه حفاظت از منابع طبیعی پیگیری کند.

وی همچنین به بازرس کل استان خراسان رضوی ماموریت داد با ورود به موضوع، پرداخت سهم این معادن برای احیای آثار باقیمانده از معدن که منجر به تخریب محیط زیست شده را پیگیری کند.

رئیس سازمان بازرسی خطاب به بازرس کل استان خراسان رضوی تصریح کرد: ضمن بررسی موضوع، در صورت عدم پرداخت، پیگیری‌ها برای پرداخت صورت گیرد و اگر این سهم پرداخت شده بود نیز بررسی شود که چرا هنوز اقدام لازم صورت نگرفته است.

خدائیان در مورد معادنی که پروانه بهره داری آن‌ها منقضی شده، گفت: باید در مورد این معادن بررسی هزینه درآمدی صورت گیرد تا وضعیت واگذاری مجدد آن‌ها مشخص شود.

وی تاکید کرد: در صورت ضرورت واگذاری، حتما تعیین شروطی در زمینه عدم ایجاد مشکل برای مردم و منطقه مورد توجه باشد و موازین زیست محیطی رعایت شود.

این مسئول عالی قضایی از سازمان حفاظت از محیط زیست و همچنین منابع طبیعی خواست موضوع را پیگیری و به بازرس کل استان خراسان رضوی نسبت به بررسی ترک فعل‌ها در این زمینه ماموریت داد.

خدائیان پیرامون اظهارات مطرح شده در مورد قیمت محصولات معدنی، از بازرس کل استان خراسان رضوی خواست به موضوع ورود کند و گفت: قیمت‌ها باید در بورس تعیین شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان ابراز امیدواری کرد با پیگیری موضوع، مردم منطقه از فواید معادن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما