شناسهٔ خبر: 52232073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سوریه هم‌چنان در حسرت پیروزی؛

امارات صعود ما نه، ولی کره را به تعویق انداخت

تیم ملی امارات با پیروزی در بازی امشب خود مقابل سوریه 9 امتیازی شد تا صعود کره‌جنوبی به جام جهانی را به تعویق بیاندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازی شب هفتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه اول بین دو تیم سوریه و امارات برگزار شد. دو تیم از ساعت 18:30 در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به مصاف هم رفتند.

 

امارات و سوریه در حالی پای به این بازی گذاشتند که از 6بازی قبلی خود به‌ترتیب 6 و 2 امتیاز کسب کرده بودند. امارات در مکان سوم حضور داشت و سوریه قعرنشین بود. در صورتی‌که بازی ایران و عراق با هر نتیجه‌ای جز برد شاگردان اسکوچیچ به پایان می‌رسید، بازی امارت – سوریه در رقم خوردن صعود مستقیم ایران تاثیر گذار بود اما ملی‌پوشان کشورمان نیم ساعت پیش از پایان این دیدار از سد عراق گذشتند تا بدون حرف و حدیث و در فاصله سه بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی، صعود خود به قطر 2022 را قطعی کنند.

 

 

 

 

البته به غیر از ایران، این بازی برای کره‌جنوبی هم اهمیت داشت چرا که این تیم برخلاف ما تنها در صورت عدم پیروزی امارات در بازی امشب می‌توانست جشن صعود زودهنگام بگیرد. در چنین شرایطی، دو تیم به مصاف هم رفتند و نیمه اول با برتری یک بر صفر امارات به پایان رسید. کایو در دقیقه 44 روی یک ارسال از سمت چپ با ضربه سر دروازه سوریه را باز کرد تا تیمش برنده راهی رختکن شود. البته سوریه در سه دقیقه وقت تلف شده نیمه اول شانس مساوی کردن کار را داشت اما با بدشانسی موقعیت‌هایش را از دست داد.

 

سوریه نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد اما درخشش دروازه‌بان امارات و البته بی‌دقتی مهاجمانش مانع از رسیدن به گل تساوی در 15 دقیقه نخست شد. در دقیقه 70 برخلاف جریان کار امارات روی یک ضد حمله به گل دوم رسید. این گل را یحیی روی پاس کایو به ثمر رساند و داور آن را پس از بازبینی در VAR پذیرفت.

 

 

امارات با کسب این پیروزی 9 امتیازی شد تا با توجه به شکست لبنان مقابل کره‌جنوبی، جایگاه سومی خود را مستحکم کند. در پایان بازی‌های شب هفتم، تیم ملی ایران با 19 امتیاز صدرنشینی و صعود خود را قطعی کرد. کره‌جنوبی و امارات هم به‌ترتیب با 17 و 9 امتیاز صاحب رتبه‌های دوم و سوم هستند. سوریه هم با قبول این شکست هم‌چنان در حسرت برد ماند تا با دو امتیاز، پایین تر از عراق 4 امتیازی، به قعر تکیه بزند.

نظر شما