شناسهٔ خبر: 52231993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پیش بینی کارشناس عراقی درباره قیمت نفت در 3 سال آینده

صاحب‌خبر -

شفقنا- حمزه الجواهری با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشورهای صنعتی و در حال توسعه، پیش بینی کرد که قیمت نفت در بازار جهانی طی 3 سال آینده بین بشکه ای 80 تا 90 دلار باقی بماند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المعلومه، حمزه الجواهری، کارشناس نفتی، امروز پنجشنبه پیش بینی کرد که به دلیل بازگشت رشد اقتصادی برای کشورهای بزرگ صنعتی و کشورهای در حال توسعه پس از اعلام همزیستی با کرونا ویروس، قیمت نفت در بازارهای جهانی بین 80 تا 90 دلار طی سه سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

وی در بیانیه ای گفت: اوپک اجازه نخواهد داد قیمت‌های نفت بیش از این قیمت باشد. اوپک معتقد است ادامه صعود به بالای 100 دلار امکان تولید نفت‌های پرهزینه مانند نفت شیل و نفت زیر اقیانوس‌ها و دریاها را فراهم می‌کند که منجر به کاهش سریع قیمت‌ها می‌شود و بنابراین سازمان تعادلی را در تولید نفت حفظ خواهد کرد که قیمت را زیر 100 دلار نگه دارد.

از سوی دیگر، الجواهری تاکید کرد: عراق دارای ذخایر گاز بزرگ جهان در مناطق غربی در میدان عکاز و شرقیه در منصوریه، علاوه بر یک میدان در منطقه السیبه در استان بصره است، اما دستور جدی دولت برای سرمایه گذاری در این حوزه به بهانه وضعیت امنیتی وجود ندارد.

نفت خام برنت دریای شمال در جریان معاملات بازار‌های جهانی برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۱۴ با ۲ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۸۷ دلار و ۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

بسیاری از کارشناسان حوزه نفت و گاز معتقدند تداوم چالش‌های عرضه و تقاضا در اوپک و آمریکا و نیز افزایش تنش‌های روسیه با اوکراین در سایه مذاکرات هسته ای ایران موجب خواهد شد حداقل برای میان مدت قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی افزایشی باشد.

این خبر را در المعلومه می توانید ببینید.

نظر شما