شناسهٔ خبر: 52231388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

رسانه‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: رسانه‌ها در روایتگری و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش کلیدی و محوری دارند و باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رعیت روز پنجشنبه در نشست  تخصصی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: جنگ امروز دشمنان انقلاب اسلامی نبرد روایتگری در حوزه رسانه است و باید اصحاب رسانه برای مقابله با هجمه دشمنان با روایتگری متفاوت به انعکاس آرمان‌های انقلاب بپردازند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر گلستان به برنامه‌های مرتبط با گرامیداشت پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در این ایام بیش از ۳۸۱ برنامه در قالب های متعدد فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه ای و  ورزشی از جمله هفته فیلم و عکس و اکران فیلم ها ، میزبانی ملی جشنواره تجسمی و موسیقی فجر، جشنواره استانی شعر و ادبیات داستانی فجر،  جشنواره استانی موسیقی اقوام در فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی تازه های انقلاب در فجر انقلاب و اختتامیه دوبیتی سرایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان برگزار خواهد شد.

رعیت بیان کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآنی، محافل و نشست های قرآنی، سخنرانی های سبک زندگی اسلامی، حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، نمایشگاه معرفی مد و لباس، اهدای  پنج هزار جلد کتاب برای ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری جنگ های شادی و شادمانه های مختلف از دیگر ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر گلستان است.

رسانه‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند

کارگران نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان هم در این نشست گفت: نقش کارگران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در پیروزی  و هشت سال دفاع مقدس پررنگ بود و در شرایط فعلی نقش آنها با وجود تحریم ها و فشار سخت اقتصادی و بارسنگین تورم  در حمایت و تداوم انقلاب اسلامی ویژه است.  

سعید مازندرانی گفت:  در ایام الله دهه فجر در کارگروه کارگری و کارآفرینی ۱۲۵ برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله مسابقات فرهنگی ورزشی، بازدیدها و نشست‌های علمی و فرهنگی، یادواره ۷۰شهید کارگر، افتتاح سالن ورزشی کارگران کلاله با اعتبار، برگزاری مسابقات ورزشی کارگران، نشست های تخصصی اصول راه اندازی کسب و کار و ایستگاه کار برای جوانان و  مشاوره های  رایگان خویش‌فرمایی و کارفرمایی، برگزاری زیارت عاشورا و نشست گروه صالحین، دیدار با خانواده معظم شهدا و کارگرانی که در هنگام کار آسیب برگزار خواهد شد.

وی  بیان کرد: افتتاح واحدهای تعاونی و تولیدی از جمله ۲ دفتر کاریابی و مشاوره، نمایشگاه ها و نشست های تخصصی،  نمایشگاه تعاونی، تورهای ترویجی، دیدار از تعاونی های موفق، حضور در بنگاه های اقتصادی دارای مشکل سرمایه در گردش،  حضور فعال جامعه کارگری در ۲۲ بهمن با لباس کار و فرم از دیگر برنامه های دهه فجر است.

۲۹ واحد صنعتی در دهه فجر افتتاح می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این نشست گفت:  ۲۹ واحد صنعتی به ارزش ۲۷۰ میلیارد و اشتغال بیش ۴۰۰ نفر همزمان با دهه فجر در  هشت شهرستان آماده افتتاح و بهره برداری است.

حسین طلوعیان افزود: برگزاری نشست های بصیرتی، جشن انقلاب، تجلیل از بانوان شاغل،  افتتاح واحدهای صنعتی، دیدار با خانواده های شهدا، تهیه بسته های معیشتی، غبارروبی از مزار شهدا و جشنواره خرید شفاف، درایام دهه فجر امسال برگزار خواهد شد

روستائیان از حلاوت خدمات انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند  

احمد دست‌مرد فرماندار گمیشان هم در این نشست گفت: گمیشان  از جمله ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است و این عقب ماندگی باید برطرف شود.

وی بیان کرد: ۹۰ برنامه در دهه فجر با محوریت مردم در این شهرستان برگزار می‌شود که ۵۰ برنامه آن از جمله ایستگاه های سلامت محور، کمک های مومنانه، برگزاری جشنواره های ویژه بانوان، تجلیل از مادران دارای سه فرزند و بیشتر، تجلیل از برگزیدگان فرهنگی و نورافشانی و گلبانگ انقلاب ویژه‌تر است.

وی بیان کرد: اهدای ۹۵ دستگاه نخ ریسی به سرپرستان خانوار، بهره‌برداری از فاز اول پروژه ورزشی کرال در روستای خواجه نفس، حمایت از مرغداری ها، پروژه گردشگری در سیمین شهر، کارخانه پرشین کاغذ، کارگاه بازیافت، تولید شترمرغ، رفع حریم برق، ایجاد اورژانس جاده ای، لایروبی، گلستان کشت، سردشت قلعه ها، زهکشی ها، رونمایی از المان ۶ شهید خدمت در سیل ۹۸، از جمله طرح ها و پروژه های دهه فجر گمیشان است.

در دهه فجر خدمات دولت برای مردم تبیین می شود

سیدصادق شیرنگی فرماندار ترکمن هم در این نشست گفت: خدمات نظام و دولت ها باید برای مردم بازگو شود.

وی بیان کرد: در این ایام ۶۷ پروژه عمرانی اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۷۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون به بهره برداری و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: گازرسانی به واحدهای صنعتی، خرید و نصب سی تی اسکن بیمارستان مام خمینی (ره) و خرید نصب دستگاه سنگ شکن، افتتاح چند طرح هادی از جمله طرح‌های دهه فجر امسال بندرترکمن است.

نظر شما