شناسهٔ خبر: 52231354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی 2022؛

ژاپن رتبه دوم را به استرالیا پس نداد

تیم ملی ژاپن رتبه دومی خود در گروه دوم مقدماتی جام جهانی 2022 را حفظ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، دو تیم ژاپن و استرالیا، مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه دوم را کاملا متفاوت آغاز کردند. استرالیا با سه برد پیاپی خود را به‌عنوان یک مدعی اصلی معرفی کرد اما ژاپن دو باخت در سه بازی نخست متحمل شد تا هوادارانش را بابت صعود نگران کند.

 

در حالی‌که عملکرد ضعیف ژاپن رفته‌رفته جایگاه سرمربی این تیم را می‌رفت متزلزل کند، سامورایی‌ها اوج گرفتند و با شروع روند بی‌وقفه امتیازگیری طی هفته‌های پایانی دور رفت و شروع دور برگشت، خود را به رتبه دوم رساندند؛ رتبه‌ای که استرالیا پس از سه برد متوالی و افتی فاحش در ادامه، آن را از دست داده بود. شروع اوج‌گیری ژاپن و افت استرالیا از هفته چهارم و بازی رودروی این دو تیم بود؛ جایی که شاگردان موریاسو 2-1 از سد استرالیا گذشتند؛ استرالیا از آن دیدار به بعد هیچ بردی کسب نکرده بود تا این‌که امشب موفق شد بعد از مدت‌ها طعم پیروزی را بچشد.

 

 

شب هفتم بازی‌های گروه دوم در حالی شروع شد که ژاپن 12 و استرالیا 11 امتیاز داشت. استرالیا امروز با 4 گل از سد ویتنام قعرنشین گذشت تا موقتا به رده دوم برگشته و برای قطعی کردن این رتبه در انتظار نتیجه بازی ژاپن و چین بنشیند؛ دیداری که با پیروزی دو بر صفر شاگردان موریاسو به پایان رسید تا آنها 15 امتیازی شده و بار دیگر به رتبه دوم صعود کنند.

 

آخرین بازی گروه دوم در شب هفتم را تیم‌های عربستان و عمان از ساعت 20:45 برگزار خواهند کرد. عربستان در این گروه با یک بازی کمتر و 16 امتیاز، بالاتر از ژاپن و استرالیا در مکان نخست قرار دارد.

 

نظر شما