شناسهٔ خبر: 52230064 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اینترنت بانک‌های جعلی در کمین کاربران فضای مجازی

در هنگام استفاده از اینترنت بانک، قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود از معتبر بودن برنامه همراه بانک و یا صفحه اینترنت بانک اطمینان حاصل کنید.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتای استان کرمان در خصوص رعایت نکات ایمنی در زمان استفاده از اینترنت بانک گفت: بررسی و واکاوی پرونده‌های فیشینگ و برداشت از حساب بانکی نشان دهنده این نکته است که مجرمان سایبری با ساخت برنامه همراه بانک جعلی و طراحی صفحات فیشینک اینترنت بانک، نام کاربری و رمز ورود به اینترنت بانک شهروندان را سرقت و به دنبال آن از حساب آن‌ها مبالغی را برداشت می‌کنند.

او می‌گوید: مردم باید در هنگام استفاده از اینترنت بانک، قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود از معتبر بودن برنامه همراه بانک و یا صفحه اینترنت بانک اطمینان حاصل کنند.

به گفته سرهنگ یادگار نژاد، مالباختگان به دلیل آگاهی نداشتن از آدرس سایت اصلی بانک برای استفاده از اینترنت بانک خود به نتایج جستجوی گوگل اعتماد می‌کنند و به دلیل تشخیص ندادن آدرس سایت اصلی با جعلی، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات آن‌ها از سوی فیشر‌ها به سرقت می‌رود.

او می‌گوید: استفاده از رمزدوم پویا برای خرید از درگاه‌های اینترنتی تا حد زیادی مانع دسترسی کلاهبردان سایبری به حساب‌های بانکی شده است، و بانک‌ها برای امنیت هرچه بیشتر حساب‌های بانکی مشتریان خود، قابلیت استفاده از رمزیک‌بار مصرف را به منظور ورود به اینترنت بانک ارائه می‌دهند که همگان می‌توانند با استفاده از این قابلیت از دسترسی مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی خود جلوگیری کنند.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: همه بانک‌های کشور برنامه‌های بانکی شان را در وب سایت رسمی خود قرار داده‌اند؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود؛ برنامه‌های مورد نیاز خود را از لینک‌های معرفی شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نصب نکنند و فقط از فروشگاه‌های نرم افزاری معتبر برنامه‌های خود را دانلود و نصب کنند و اپلیکیشن‌های کاربردی مثل همراه بانک را هم از سایت بانک مورد نظر خود دانلود و نصب کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای استان کرمان، آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌ها در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها قرار گرفته است که هموطنان به راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرهنگ یادگارنژاد می‌گوید: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از خدمات بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ب

نظر شما