شناسهٔ خبر: 52229825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی 2022؛

لبنان 0 – کره 1؛ در چند میلی متری صعود

کره در آستانه صعود به جام جهانی 2022 قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه اول در حالی وارد هفته هفتم خود شد که تیم های ایران و کره جنوبی با کسب نتایج مقتدرانه، فاصله چندانی با صعود نداشتند. کره جنوبی با 14 امتیاز از 6 بازی و دو امتیاز کمتر از ایران در مکان دوم قرار داشت و امروز اولین بازی گروه را مقابل لبنان انجام داد.

 

بازی دو تیم کره جنوبی و لبنان از ساعت 15:30 امروز در ورزشگاه صیدا شروع شد؛ لبنان به عنوان میزبان این دیدار با 5 امتیاز از 6 بازی در مکان چهارم جدول حضور داشت و برای رسیدن به رتبه سوم و گرفتن جای امارات، به دنبال کسب پیروزی بود.

 

کیفیت چمن ورزشگاه صیدا مثل بازی ایران و لبنان بسیار بد بود و همین موضوع روی جریان بازی تاثیر زیادی داشت. کره ای ها که تا آخرین دقایق نیمه اول در رسیدن به گل با کارهای روی زمین به نتیجه ای نرسیده بودند، روی یک ارسال از سمت چپ در اولین دقیقه از وقت های اضافه، به گل رسیدند تا برنده راهی رختکن شوند.

 

هوانگ در سمت چپ، نزدیک به نقطه کرنر صاحب توپ شد و با یک سانتر زیبا توپ را به دهانه دروازه رساند. چو سانگ در دهانه دروازه با یک پرش زیبا با پا یک اثر جزئی روی توپ گذاشت و همین ضربه برای باز شدن دروازه لبنان کافی بود.

 

تلاش لبنان برای جبران گل خورده در نیمه دوم راه به جایی نبرد و کره جنوبی هم به همین یک گل بسنده کرد تا بازی با پیروزی یک بر صفر تیم میهمان به پایان برسد. البته این برد خیلی هم به راحتی به دست نیامد و کره خوش شانس بود که با حداقل امتیاز زمین بازی را ترک نکرد؛ در طول 45 دقیقه دوم، لبنان یک بار  توسط میشل تیر دروازه را به لرزه در آورده و یک بار هم در دقیقه نود بود که فاضل عنتر روی پاس حسن قدوح از سمت چپ صاحب موقعیتی طلایی شد اما آن را از دست داد.

 

کره جنوبی با این پیروزی 17 امتیازی شده و با یک بازی و یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران موقتا به صدر جدول گروه اول صعود کرد. آنها با کسب این برد در یک قدمی صعود به جام جهانی 2022 قرار گرفتند و اینک تنها روی کاغذ احتمال چند درصدی برای از دست رفتن رتبه دومی شان برای صعود مستقیم وجود دارد.

 

نظر شما