شناسهٔ خبر: 52228265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ذخیره خونِ سیستان وبلوچستان در وضعیت قرمز

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان گفت: ذخایر خون در استان کاهش یافته و لازم است مردم برای اهدای خون اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

سهیلا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ذخایر خون در استان کاهش یافته و لازم است مردم برای اهدای خون اقدام کنند چرا که کمبود خون تهدیدی برای سلامت بیماران نیازمند است.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان افزود: قریب به دو هفته است که به علت تداوم شدت سرما و سیلاب های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان با کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا 27 دی ماه، تعداد واحد خون اهدایی 46901 بوده که این میزان حدود 60 درصد نیاز استان را پوشش می دهد.

این مسؤول متوسط مصرف ماهانه استان را 12214 خون و فرآورده­های خونی عنوان کرد و گفت: میزان مصرف  خون و فرآورده های خونی از ابتدای سال 122141 همه گروه‌های خون و فراورده ها، 90449  گلبول قرمز،  13673 پلاکت و  18019  فرآورده هایی پلاسمایی بوده است.

خسروی بیان کرد: کمبودها از طریق دریافت از پایگاه های معین در سطح کشور به تعداد 42820 واحد جبران می شود.

وی تعداد بیماران تالاسمی سیستان و بلوچستان را بالغ بر 3200 نفر عنوان کرد و گفت: وضعیت اهدای خون در پایان سال به دلایل مختلف کاهش یافته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان گفت: بیشتر از سمنان، بیرجند و بجنورد خون مورد نیاز بیماران استان تامین می شود.  

انتهای پیام/3139

نظر شما