شناسهٔ خبر: 52228007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهسازی وترمیم نقاط آسیب دیده ازسیل دردلگان سرعت می گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده دلگان به صورت میدانی از محورهای مواصلاتی و روستاهای سیل زده چاه الوند و چاه کیچی بازدید کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی گفت : بعد از اقدامات امداد و نجات چند تکلیف بر عهده دولت است که تلاش می شود اتفاق بیفتد . 

مدرس خیابانی با اشاره به این که بسیاری از زیرساخت های شهرستان ضعیف است ، افزود : سیل اخیر خسارت زیادی به محورهای مواصلاتی ، راههای روستایی ، حوزه کشاورزی و احشام مردم وارد کرده است .
 
وی در بازدید از سیل بند حفاظتی شهر گلمورتی دلگان با اشاره به این که مهم ترین موضوع منطقه بحث سیل بندها است بر تلاش برای ایجاد و ترمیم سیل بندهای اصلی درمناطق چاه کیچی ، چاه اَلوند و شهر چِگردَک و گلمورتی دلگان تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتباری که قرار شد برای ترمیم و تکمیل سیل بندها و راههای روستایی دریافت کند تا پایان سال این مهم را اجرا خواهد کرد .
حسین مدرس خیابانی از تامین لوازم خانگی ۱۰۰ خانواده آسیب دیده ناشی از سیل اخیر ، ایزوگام منازل آسیب دیده و تحویل هزار راس دام که در فاز اول ۵۰۰ راس آن به افرادی که احشام آنان تلف شده خبر داد .
 مدرس خیابانی تصریح کرد :  افراد آسیب دیده ای که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی  (ره )نیز نیستند قرار شده است توسط این نهاد ثبت نام و تسهیلات دامداری و دامپروری دریافت کنند.
مدرس خیابانی همچنین اظهار داشت : کمیته امداد تعهد کرده که به خانه های آسیب دیده کمک بلاعوض و تسهیلات مُتَمِم ارایه کند .
نماینده عالی دولت در استان در بازدید از محور دلگان به زهکلوت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی از طریق این محور به استان کرمان و استان‌های مرکزی و جنوبی صادر می‌شود؛ بر ترمیم نقاط آسیب‌دیده این جاده تا پایان سال جاری تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از  بخش های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) دلگان و درخواست مردم و مسئولین نسبت به ارتقای این بیمارستان به ۶۴ تختخواب افزود : تاکنون ۲۹ تختخواب در این بیمارستان راه اندازی شده و تجهیزات خوبی نیز در این بیمارستان استقرار پیدا کرده که مجموعه اتاق عمل و جراحی آن تا دهه مبارک فجر راه اندازی خواهد شد .
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : بیمارستان امام رضا (ع) دلگان به لحاظ تجهیزات خوب تامین شده اما این تجهیزات ناکافیست و این بیمارستان در حد بیمارستان یک شهرستان نیست و باید بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان به سرعت راه اندازی شود .
حسین مدرس خیابانی گفت : ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان بر ای تکمیل اورژانس بیمارستان‌ امام رضا (ع) دلگان اختصاص داده شده که امیدواریم این اورژانس تا اواخر فروردین ۱۴۰۰ راه اندازی شود .
 
مدرس خیابانی با اشاره به کیفیت پایین محورهای مواصلاتی و  آمار بالای تصادفات و مراجعه بیماران زیادی به بخش رادیولوژی بر تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بر ارتقای راههای مواصلاتی فرعی شهرستان به راه  اصلی تاکید کرد .
وی همچنین با اشاره به این که برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان طرح توسعه دارند گفت : طرح ایجاد معاونت توسعه و گماردن آن در این مراکز به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر پیشنهاد شده است  .
استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در روستای چاهشور این شهرستان از نزدیک با مردم این روستا دیدار و به بررسی مشکلات آنان پرداخت.
 افت ولتاژ برق، تکمیل مدرسه چهار کلاسه روستای چاهشور و تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه آب روستا از مهمترین مباحثی بود که استاندار به صورت میدانی آنها را بررسی کرد و در مکالمه تلفنی با مدیران دستگاه‌های مرتبط بر رفع این مشکلات تاکید کرد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام خسارت هایی که در سیل اخیر به زیرساختهای عمرانی، کشاورزی و...شهرستان وارد شده پس از جمع بندی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بررسی و برای  جبران خسارت ها برنامه ریزی خواهد شد .

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

  • بیش از 8 هزار کودک زیر پنج سال قطره فلج اطفال در میناب را دریافت کردند
  • رویکرد شهرداری با اداره کل راه و شهرسازی تعامل مثبت و سازنده

برچسب‌ها:

نظر شما