شناسهٔ خبر: 52225626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌ علمیه استان تهران:

صندوق حمایت از طلاب و دانش آموختگان راه‌اندازی شود

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌ علمیه استان تهران خواستار راه اندازی صندوق حمایت از طلاب و دانش آموختگان شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید وهاب حسینی، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: پیشنهاد ما به مرکز مدیریت، راه اندازی صندوق جامع حمایتی در سطح کل کشور از طلاب و دانش آموختگان است.

وی ادامه داد: رسالت و هدف اصلی این صندوق کشوری حمایت و رسیدگی به اساتید و طلاب با شرایط مشخص از جمله سن بالای ۶۰ سال یا سابقه بیش از ۲۰ سال با رویکرد حمایت جامع و کامل قرار است.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اهمیت ایجاد مجمع عالی ایثارگران روحانیون، گفت: آئین نامه‌ای تدوین و برای تمامی استان‌ها ارسال تا براساس آن به فعالیت‌های خود در این خصوص بپردازند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: باتوجه به گستره جغرافیایی استان تهران، در حال پیگیری راه‌اندازی مرکز اسناد حوزه علمیه هستیم و جلسه‌ای نیز با حضور مدیریت و معاونین حوزه علمیه استان با مرکز اسناد قم تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۴ حوزه علمیه در سطح استان تهران، خاطرنشان کرد: مسأله منطقه بندی حوزه‌های علمیه با ۸ منطقه تقسیم انجام شد، که هر منطقه برای خود مدرسه علمیه مرکزی دارد و امور مدارس آن منطقه، از مدیر منطقه پیگیری می‌شود.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران، امکان بهره‌مندی از خدمات شهرداری مهیا شد. همچنین با توجه به ارتباط با وزارت بهداشت، دوره‌های بسیار مناسبی برای این مسأله برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی به راه اندازی مجمع طلاب در استان تهران اشاره و اظهار داشت: در درون حوزه علمیه تهران نیز آئین نامه‌ای تدوین شد و بعد از تصویب در شورای عالی استان وارد بخش اجرایی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان تهران حدود ۱۴۰ پرونده برای کد ارتباطی تشکیل داده شد، عنوان کرد: کد ارتباطی مخصوص طلابی است که سن بالای ۴۰ سال و فاقد پرونده تحصیلی در حوزه علمیه هستند. تا کنون برای حدود ۴۰ نفر کد ارتباطی صادر و مابقی در حال انجام است.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران پیرامون دوره‌های روایتگری، اظهار داشت: اقدامات این دوره ویژه طلاب در حال مهیا سازی است و با توجه به فرا رسیدن ایام راهیان نور جلساتی با مجموعه سیره شهدا و حفظ آثار اجرایی می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت: برای تدفین شهدا در مدارس علمیه نیز تاکنون هفت حوزه علمیه به عطر و بوی شهدا مزین شده‌اند و هفت مدرسه دیگر نیز درخواست کرده‌اند که پیگیری‌های لازم در حال انجام می‌باشد.

وی عنوان کرد: با مشارکت مرکز مدیریت، بسیج طلاب و مدرسه علمیه، مسأله فرماندهان مدارس علمیه در حال انجام است تا فرد مسئول از جهات مختلف مورد تأیید قرار گیرد. این کار نهایی و احکام آن از سوی بسیج طلاب در حال پیگیری است.

انتهای پیام /

نظر شما